پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:41:51 - یکشنبه 21 خرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حجت‌الاسلام‌ کلانتری:
«آتش به اختیار» بودن از ویژگی‌های اصلی جنبش دانشجویی اسلامی است/ جنبش دانشجویی باید با همه وجود آرمان‌گرایی‌ خود را به اثبات برساند
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به بیانات رهبری در دیدار دانشجویان، گفت: رهبر معظم انقلاب با مطرح کردن بحث «آتش به اختیار» درصدد تشریح و تبیین ویژگی‌های اصلی جنبش دانشجویی اسلامی هستند.

به گزارش “دانشجوآزاد” حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به دیدار دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در دیدار امسال حقیقتاً خیلی بیانات شفاف و راهگشایی را برای تشکل‌های دانشجویی بیان کردند، از این جهت که رهبر معظم انقلاب در این بیانات عمده‌ترین مسئولیت‌های تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها را با زبان کاملا شفاف و گویا بیان کردند.

عضو شورای مرکزی نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با تشکل‌‌های دانشجویی وظایف و رسالت‌های اصلی تشکل‌های دانشجویی را مشخص کردند از جمله اینکه به هیچ قیمتی تشکل‌های دانشجویی نباید در فعالیت‌‌های خودشان دست از آرمانگرایی بردارند.

کلانتری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار آرمانگرایی را به روشنی تعریف کردند، رسیدن به یک جامعه ایده‌آل، رسیدن به یک جامعه متخلق، عالم، علاقمند فضائل و ارزش‌های اخلاقی، جامعه منور به نور ایمان، جامعه‌ای که در آن عدالت در همه بخش‌ها دیده شود، تعریفی بود که رهبری معظم از آرمانها داشتند و جنبش دانشجویی باید با همه وجود آرمانگرایی خودش را به اثبات برساند و پیگیر رسیدن به آن باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد تاکید کرد: جنبش دانشجویی با داشتن یک سلسله از شرایط و ویژگی‌ها در شرایط امروز یک نیروی «آتش به اختیار» است که این مساله را مقام معظم رهبری تشریح کردند.

وی گفت: نکته‌هایی که رهبر معظم انقلاب در مورد استقلال، آزادی و عدالتخواهی مسائل کلیدی و اصلی‌ بود که دشمنان اسلام به دنبال تضعیف آن‌ها هستند و رهبر معظم انقلاب به درستی آن را تبیین کردند.

عضو شورای مرکزی نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به تعابیر نادرستی که از آتش به اختیار می‌شود، اظهار داشت: به اعتقاد بنده اگر جنبش دانشجویی اصالت‌های خودش را حفظ کند و در مسیرهای اصلی که وجود دارد دائما گام بردارد و دچار استحاله‌های فکری و اندیشه‌ای نشود، چنین جریان جنبشی می‌تواند تصمیم گیرنده یا همان « آتش به اختیار» باشد.

کلانتری یادآور شد: چنین جریانی به خوبی می‌تواند در موقعیت‌های حساس تصمیم گیرد و دست به اقدام بزند هیچ زمانی جنبش دانشجویی اصیل اینطور نبوده که منتظر باشد یک حزب و جریان بیرونی بخواهد بر آن امر و نهی کند بلکه همواره به عنوان یک عنصر آگاه یک جریان آگاه، زمان‌شناس و انقلابی باید خودش به موقع تصمیم بگیرد و اقدام کند.

وی افزود: برداشت بنده این است که مقام معظم رهبری با مطرح کردن بحث «آتش به اختیار» درصدد تشریح و تبیین ویژگی‌های اصلی جنبش  دانشجویی اسلامی بودند و اینطور نبود که بگوییم در گذشته اینطور نبوده و از امروز این دستور صادر شده است.

کلانتری اظهار داشت: تشکل‌های اصیل دانشجویی و تشکل‌هایی که بر اصالت خودشان پایدار مانده‌اند و خود را با اصول و ارزش‌‌های انقلاب اسلامی تطبیق داده‌اند، هر موقع دیدند انحرافی در حال رخ دادن است و مشکلی دارد پیش می‌‌آید دست به اقدام انقلابی زده‌اند، بدون اینکه منتظر دستور و امر و نهی دیگران باشند، اصلا این ویژگی جنبش دانشجویی اصیل انقلابی بوده است.

کلانتری خاطرنشان کرد: برخی‌ها ممکن است به اشتباه احساس برایشان پیش بیاید که از حالا به بعد شرایط عوض شده و قبلا اینطور نبوده است، درست نیست و بنده با اینکه در دیدار دانشجویان با رهبری حضور داشتم و از نزدیک سخنان معظم‌له را گوش می‌دادم برداشتم اینگونه بود که گفتم.

وی یادآور شد: البته یک تعبیر دیگر هم می‌شود داشت و آن هم همان مطلبی که امام (ره) در وصیت‌نامه سیاسی- الهی خودشان نوشتند و خطاب به دانشجویان انقلابی فرمودند که اگر دیدید انحرافی پیش می‌آید و ارزش‌هایی دارد زیر پا گذاشته می‌شود و از مبانی اصلی انقلاب انحرافی در دولت و کشور شکل می‌‌گیرد خودتان راساً موظف هستید اقدام کنید و همین مساله می‌شود «آتش به اختیار».

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi