پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:31:05 - دوشنبه 15 بهمن 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان:
تبیین دستاوردهای انقلاب وظیفه همگان است
مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان گفت:تبیین دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی یک وظیفه عمومی و آشکار است.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از راه آرمان; علی سلیمی دریابیگی مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان طی سخنانی در راستای بازخوانی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه های گوناگون اظهار داشت: دشمنان در راستای جنگ نرم علیه انقلاب و جمهوری اسلامی از جمله اهداف اساسی که دنبال می کنند شکل گیری احساس یاس و نا امیدی در میان مردم به خصوص نسل جوان نسبت به آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی گفت: آنها برای این کار ازشیوه هایی هم چون سیاه نمایی وضع موجود،بزرگ جلوه دادن مشکلات، مورد تشکیک قرار دادن دستاوردهای انقلاب و در آخر ناکارآمدی نظام اسلامی و دینی مستقر، استفاده می نمایند.
سلیمی دریابیگی خاطر نشان کرد: هدف اصلی دشمن از ایجادشبهات متعدد در خصوص انقلاب اسلامی،تضعیف دستاوردهای آن نزد افکار عمومی جامعه است؛ لذا تبیین دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی یک وظیفه ی عمومی و آشکار است که ما قصد داریم به آن بپردازیم.
وی تصریح کرد: قبل از اینکه به دستاوردهای متنوع و بی نظیرانقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته بپردازیم بایستی این نکته را یادآور شویم که مهمترین چالشی که در بازگویی و تبیین این دستاوردها پیش روی نیروهای انقلابی قرار می گیرد، مقایسه ای است که درسطح جامعه میان شرایط کنونی کشور با شرایط قبل از انقلاب یا برخی کشورهای غربی وعربی که پیشرفت هایی داشته اند، صورت می گیرد؛ مقایسه ای که نهایتا به آنجا ختم می شود که جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند و در واقع این مقایسه از آن منظراشتباه و ناعادلانه است که امکانات و موانع ما و آنها در دستیابی به اهداف (پیشرفت های مدنظر) قابل مقایسه نیست.
مسئول بسیج دانشجویی سیرجان افزود: انقلاب اسلامی، دستاوردهای خود را در شرایطی به دست آورده است که موانع متعددی پیش روی آن بوده و در مقایسه با سایر کشورها و قبل از انقلاب، از امکانات کمتری نیز برخوردار بوده است. کودتا، ترور نخبگان، شورش های تجریه طلبانه در نقاط مرزی، جنگ تحمیلی ۸ ساله،تحریم ها و قطعنامه های ظالمانه دشمنان و…در تمام سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موانعی بر سر راه دستیابی جمهوری اسلامی به اهدافش بوده اند.
سلیمی دریابیگی ادامه داد: مهمترین دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی عبارتند از استقلال کشور و عزت مردم است.
مسئول بسیج دانشجویی سیرجان اظهار داشت: استقلال یکی از اصلی ترین شعارهای انقلاب اسلامی بود. مداخله گسترده کشورهای غربی در امور ایران تا به جایی در دوره پهلوی گسترش یافته بود که دیگر کسی منکر آن نبود و بعضا حتی صدای خود مقامات این رژیم را نیز درآورده بود در حالی که استقلال و عزت ایران در دوره پس از انقلاب اسلامی زبانزد خاص وعام است.
سلیمی دریابیگی گفت: در حالی که ارتش ایران که رضاشاه بدان می‌بالید و به اتکای آن یک دیکتاتوری تمام‌ عیار در کشور حاکم کرده بود، شهریور ۱۳۲۰ و به دنبال حمله متفقین بدون هیچگونه مقاومتی سلاح برزمین گذاشت وعقب نشست، نیروهای نظامی و بسیج مردمی ایران در طول ۸ سال دفاع مقدس حاضر به واگذاری حتی یک وجب از خاک مقدس کشورمان نشدند و امروز نیر با صلابت و شجاعت حافظ استقلال و تمامیت ارضی ایران هستند و در منطقه حضور فعال و تاثیرگذاری دارند.
وی تصریح کرد: در دوره پهلوی اکثریت ملت ایران بی‌سواد بوده اند و رژیم جز مبارزه شعاری با بی‌سوادی که نتیجه اندکی داشته و قابل ملاحظه نبود کاری از پیش نمی‌برد، امروز و با گذشت نزدیک به چهار دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ملت ایران مرزهای علم و دانش رادرنوردیده و به پیشرفت‌های عظیمی نائل شده‌اند. در زمینه تکنولوژی های پیشرفته که فناوری هسته ای هم جزو آنهاست مانند فناوری نانو، فناوری فضایی و … پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم به طوری که سرعت رشد تولید علم در ایران را ۱۱درصد بیشتر از متوسط سرعت رشد علمی دنیا ارزیابی کرده اند.
مسئول بسیج دانشجویی سیرجان خاطر نشان کرد: بر اساس آمار رسمی کشور، بخش بزرگی از شهرها و روستاهای کشور در آستانه انقلاب اسلامی، محروم از پزشک و امکانات بهداشتی بوده اند در حالی که افزایش ۱۰۰برابری سرمایه گذاری در بخش بهداشت و درمان بعد از انقلاب اسلامی منجربه رشد ۴۰۰ درصدی شاخص های بهداشتی و درمانی طی سال های پس از انقلاب اسلامی شده است که شاخص امید به زندگی نیز درمقایسه باقبل ازانقلاب از ۵۰به۷۵ سال رسید.وی گفت:تاپیش از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل سیاست های نادرست رژیم پهلوی، کشاورزی کشور با ورشکستگی روبرو بود و بسیاری ازمحصولات استراتژیک کشاورزی نظیر گندم و برنج از خارج واردمی شد در حالیکه امروزه بالغ بر ۹۰ درصد نیاز کشور در حوزه محصولات کشاورزی، در درون کشور تولید می شود.سلیمی دریابیگی در پایان با اشاره به آرمان های اصلی انقلاب گفت: نظام اسلامی درکنار پیشرفت درحوزه های مادی و اقتصادی، عزت، اقتدار،استقلال وحفظ اصول وارزش های اسلامی و انسانی نیز برایش اهمیت دارد و به دنبال معنویت گرایی نیز است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi