پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:14:48 - چهارشنبه 18 مهر 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ویژه کارشناسان امدادونجات هلال احمركرمان
دوره تخصصی پیش بیمارستانی برگزار شد
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان از برگزاری دوره تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی ویژه ۴۰ نفر از کارشناسان امدادونجات هلال احمر استان خبر داد.

 به گزارش دانشجو آزاد: به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان؛ صوفیا کریمی افشار بیان کرد: دوره تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی با حضور ۴۰ نفر از کارشناسان و مسئولین امدادنجات سراسر شعب جمعیت هلال احمر استان در مرکز کشوری آموزش های تخصصی امدادونجات برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه دوره آموزشی اقدامات پیش بیمارستانی به مدت ۶ روز در حال برگزاری است، افزود: این دوره با هدف یکسان سازی و بروز رسانی اطلاعات تخصصی کارشناسان امدادونجات است.

وی با اشاره به اینکه همه ساله جمعیت هلال احمر با برگزاری دوره‌های تخصصی امداد و نجات؛ نیروهای متخصص از بین اعضای جوانان و امدادگران را برای خدمت رسانی در حوادث آموزش می‌ دهد خاطرنشان کرد: شرح وظایف نجاتگر پیش بیمارستانی، ارزیابی صحنه و محیط حادثه، تثبیت پزشکی مصدوم، لوله‌ گذاری، تریاژ، فوریت ‌های پزشکی، شناخت و مکانیزم های تروما، انتقال مصدوم از جمله مباحثی است که در دوره تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی به کارشناسان امدادونجات آموزش داده می شود.

کریمی افشار گفت: در پایان این دوره به پذیرفته شدگان در آزمون نهایی گواهینامه مربوطه اهدا می‌ شود.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi