پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:44:52 - پنجشنبه 15 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کلید تدبیر در قفل دفتر بی بی سی چرخید/ از سرگیری فعالیت های جاسوسی سگ زرد در ایران
از ابتدای عمر دولت یازدهم؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان پرحاشیه ترین وزارتخانه این دولت شناخته شد؛ بطوریکه هرزگاهی یکی از شاهکارهای این وزارتخانه و جناب وزیر نقل محافل خبری بود.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ از ابتدای عمر دولت یازدهم؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان پرحاشیه ترین وزارتخانه این دولت شناخته شد؛ بطوریکه هرزگاهی یکی از شاهکارهای این وزارتخانه و جناب وزیر نقل محافل خبری بود.

از برخورد گزینشی و حزبی با رسانه ها و خبرنگاران گرفته تا تهدید و تذکرات جدی به رسانه های منتقد دولت همچنین آواز خوانی زنان و مجوز گرفتن های غیرمنتظره برخی کنسرتهای خاص از جمله فعالیت های فرهنگی دولت یازدهم بود.

تا اینکه روز گذشته خبرگزاری تسنیم به نقل از نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد اعلام کرده که مجوز فعالیت BBC رسانه وابسته به دستگاه‌های امنیتی رژیم سلطنتی انگلیس که از سالها پیش به دلیل اقدامات ضدامنیتی در ایران تعلیق شده بود، اخیراً با تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم مجدداً فعال می شود.

خبر بازگشایی این شبکه جاسوسی درحالی پیگیری می‌شود که این شبکه همواره نشان داده که به عنوان دست پنهان استعمار پیر انگلیس در ایران چه در دوران ستم شاهی و چه بعد از انقلاب اسلامی بوده و همواره به دنبال مهندسی افکار عمومی برای پیش بردن اهداف استعمار خود در ایران بوده است.

اگر سابقه رسانه ای شبکه بی بی سی که چند سالی است شبکه فارسی زبان آن هم تاسیس شده را بررسی کنیم جز پرونده ای سیاه که همواره در جهت تضعیف نظام جمهوری اسلامی گام برداشته چیز دیگری نمی بینیم.

از جمله اقدامات خرابکاران BBC در ایران می توان به تلاش این رسانه برای دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی، تلاش برای تجزیه ایران، ترویج فساد اخلاقی به‌ویژه هم‌جنس‌گرایی، تبلیغ عنوان خلیج عربی به ‌جای خلیج‌فارس در برخی از موارد، تلاش برای ترویج بهاییت و سانسور اخبار مربوط به جنایت‌های صهیونیست‌ها در فلسطین اشاره کرد.

فعالیت های این شبکه در جریان فتنه ۸۸ نیز تامل برانگیز است؛ در اواخر سال ۸۷ از سوی دولت انگلستان دستورالعملی شامل ۱۸ بند در خصوص انتخابات در ایران صادر می شود که ضمن تقسیم کار در خصوص انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری،  نقش حوزه های مختلف نظام مورد توجه قرار گرفته بود.

بخش سیاسی سفارت با حضور و آرایشی منظم از کارمندان محلی و دیپلمات های توانمند از اواخر فروردین ۸۸ سازماندهی، تقسیم وظایف شده و جهت انجام جمع آوری اطلاعات و اخبار از موضوعاتی چون دیدگاههای مسئولین نظام، نمازهای جمعه، صدا وسیما، سپاه و بسیج و نظرات فرماندهان عالیرتبه، مساجد، محافل سیاسی، نشریات و روزنامه ها وسایت های اینترنتی، شاخص های اقتصادی، بازار و تجارت و حضور در جوامع روستائی، اقدام نمودند. راه‌هایی که سفارت انگستان برای هجمه و دخالت در جریان فتنه ۸۸ از آن بهره برد عبارتند از :

-ارتباط با جامعه ایرانی

-آماده سازی فضای فتنه

-تشکیل کارگروه برای مانیتور خبر و تحولات روزانه کشور

-جهت دهی به فضای فتنه

حالا باید دید دولت یازدهم و وزارت فرهنگ چه ویژگی مثبتی در فعالیت های این رسانه وابسته به دستگاه‌های امنیتی رژیم سلطنتی انگلیس دیده که سعی در بازگشایی دفتر BBC در تهران دارد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi