پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:12:43 - پنجشنبه 7 آذر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رییس کل دادگستری استان کرمان خبر داد
۳.۳۳ درصد، سهم استان کرمان از ورودی پرونده‌های محاکم بدوی کشور
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ورودی پرونده به محاکم بدوی استان ماهیانه ۱۶ هزار و ۵۹۰ فقره است که ۳.۳۳ درصد آمار ورودی پرونده های کشور در محاکم بدوی مربوط به استان کرمان است ضمن آنکه حدود ۲۵۰۰ پرونده نیز ماهیانه وارد محاکم تجدیدنظر استان کرمان می شود و آخرین موجودی این محاکم ۲۶۴۷ پرونده است.

به گزارش “دانشجوآزاد” یدالله موحد صبح امروز هفتم آذرماه در نشست هم‌اندیشی رییس دیوان عالی کشور با قضات محاکم تجدیدنظر استان کرمان با بیان اینکه کرمان پهناورترین استان کشور با ۲۳ شهرستان، ۵۲ بخش و ۳۲ حوزه قضائی فعال است افزود: ۳۴۵ نفر قاضی در واحدهای قضائی استان مشغول به کار هستند و چهار مجتمع قضائی ویژه رسیدگی به دعاوی خانواده، جرائم مواد مخدر و امنیتی، رسیدگی به تصادفات و محاکم کیفری ۲ در مرکز استان داریم که سرجمع شعب محاکم بدوی استان ۱۱۷ شعبه بوده و شش شعبه محاکم کیفری در سطح استان داریم.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۸ شعبه دادگاه تجدیدنظر در استان مشغول به خدمات رسانی به مردم است که اخیرا چهار شعبه به آن اضافه شده، افزود: ورودی پرونده به محاکم بدوی استان ماهیانه ۱۶ هزار و ۵۹۰ فقره است که ۳.۳۳ درصد آمار ورودی پرونده های کشور در محاکم بدوی مربوط به استان کرمان است ضمن آنکه حدود ۲۵۰۰ پرونده نیز ماهیانه وارد محاکم تجدیدنظر استان کرمان می شود و آخرین موجودی این محاکم ۲۶۴۷ پرونده است.

موحد با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال ۱۹ هزار و ۹۰۲ پرونده ورودی به محاکم تجدیدنظر استان بوده است، افزود: نرخ رسیدگی در سه سال اخیر بیش از ۱۰۰ درصد بوده و کاهش موجودی را در محاکم تجدیدنظر شاهد بوده ایم.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت استان کرمان در جنوب استان ساکن هستند و به زودی یک شعبه کیفری یک در کهنوج فعال می شود تا از جمعیت کیفری یک جیرفت کاسته شود افزود: متوسط ورودی پرونده در ماه به ازای هر قاضی در دادگاه های تجدیدنظر استان کرمان ۵۲ مورد است که با میانگین کشور برابر است.

عالی ترین مقام قضایی کشور در استان کرمان تصریح کرد: ۶۲ درصد تصمیمات دادگاه های بدوی در تجدیدنظر طی هشت ماهه امسال تایید و ۱۶.۸ درصد رای دادگاه بدوی نقض شده است.

انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi