پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:49:03 - دوشنبه 26 دی 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماینده تام الاختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کرمان:
۳۹۱۵۹ داوطلب از کرمان در کنکور سراسری شرکت می‌کنند
اکبری فرد گفت: نوبت اول کنکور سراسری با حضور ۳۹ هزار و ۱۵۹ داوطلب در ۲۰ شهرستان استان کرمان، طی روز‌های ۲۹ و ۳۰ دی ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش دانشجو آزاد: 

حسین اکبری‌فرد، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در خصوص کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ گفت: آزمون سراسری کنکور، جزو مهم‌ترین و حساس‌ترین آزمون‌ها است که امسال برای اولین بار در ۲ نوبت دی ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد که نوبت اول این آزمون، اولین تجربه برگزاری در فصل زمستان است و در روز‌های ۲۹ و ۳۰ دی ماه برگزار می‌شود.

او افزود: این رویداد بزرگ کشور با حضور ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر شرکت کننده در ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲ هزار و ۴۰ حوزه فرعی در سراسر کشور، برگزار خواهد شد.

نماینده تام الاختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس ستاد استانی آزمون بیان کرد: در استان کرمان، ۳۹ هزار و ۱۵۹ نفر داوطلب در ۲۰ شهرستان استان و در ۵ گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان حضور دارند که از این تعداد، ۱۴ هزار و ۱۶۰ نفر مرد (۳۶ درصد) و ۲۵ هزار نفر زن (۶۴ درصد) هستند.

او تصریح کرد: در شهر کرمان، ۵ حوزه اصلی، شامل: دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران و اداره آموزش پرورش و ۱۷ حوزه فرعی در این رویداد فعال هستند.

رئیس دانشگاه معین استان کرمان تصریح کرد: آزمون سراسری در روز پنج‌شنبه ۲۹ دی ماه در ۲ نوبت صبح و عصر در رشته‌های علوم تجربی و زبان خارجی و صبح روز جمعه ۳۰ دی ماه در رشته‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی و عصر جمعه در رشته هنر در حوزه‌های مشخص شده برگزار خواهد شد.

او  تصریح کرد: کلیه عوامل برگزاری آزمون سراسری عزم و همت والای خودشان را به کار بسته‌اند تا شاهد برگزاری آزمونی امن به منظور تحقق عدالت آموزشی و تحقق وظیفه قانونی سازمان سنجش آموزش کشور  باشیم.

حسین اکبری‌فرد رئیس دانشگاه معین استان و نماینده تام الاختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان کرمان و رئیس ستاد استانی آزمون و قاسم محمدی‌نژاد سرپرست حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و دبیر ستاد استانی آزمون در نشست مجازی روز شنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۱ که عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با نمایندگان تام الاختیار آزمون سراسری سال ۱۴۰۲  در سالن اجتماعات سازمان سنجش برگزار کرد، شرکت داشتند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi