پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:53:20 - دوشنبه 25 اردیبهشت 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استاد پزشکی‌اجتماعی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان:
۲۷ سال آینده کشور ایران ناگهان سالمند خواهد شد
استاد پزشکی‌اجتماعی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: ۲۷ سال دیگر، کشور ایران بصورت ناگهان سالمند خواهد شد.

به گزارش دانشجو آزاد: 

ظهر امروز نوذر نخعی استاد پزشکی‌اجتماعی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در نشست با اصحاب رسانه گفت: به طور کلی افراد بالای ۶۰ سال را سالمند می‌گوییم و اگر ۱۴ درصد افراد جامعه سالمند باشند در نتیجه کشور، سالمند خواهد بود. وی با بیان این‌که اگر بیش از ۲۰ درصد جامعه پیر باشند در نتیجه کشور خیلی سالمند است، توضیح داد: در سال ۲۰۲۳ درصد سالمندی کشور ایران ۱۰ درصد است اما در ۲۷ سال دیگر ناگهانی کشور خیلی سالمندی خواهیم بود.


 نخعی عنوان کرد: در سال ۲۰۵۰ تنها کشوری از جهان که به صورت ناگهانی به کشور سالمند تبدیل می‌شود ایران است و اگر در قیاس با کشورهای همسایه کنیم می بینیم که درصد سالمندی کشورهای همسایه بسیار پایین است. 

استاد پزشکی‌اجتماعی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: به هر شکل بر اساس پیش بینی‌های در سال‌های آینده دومین کشور در جهان از منظر سالمند شدن خواهیم بود و باید دانست که هرچه درصد سالمندها در کشور بیشتر شود تولید ناخالص ملی افت پیدا می‌کند.

 نخعی تاکید کرد: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبنای فکری‌اش بیشتر حمایت اقتصادی است اما پیوست فرهنگی پررنگ دیده نشده است اما وقتی می‌بینیم در عمل قانون اجرایی نمی‌شود و از طرف کشورهای پیشرفته تهدید می‌کند از این رو باید به سمت نگرش‌ها کار کرد. 

وی افزود: نکته مهم این است که باید بر افکار کار کرد برای مثال بر فکرهایی که با اصل خلقت بشریت وجود داشته باشد باید کار شود، این‌که باید بر نگرش‌ها و افکار کار دقیق علمی انجام شود یعنی ارزش‌هایی که سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شده است را حفظ کنیم، باید ساده‌سازی کنیم و به نسل جدید بیاموزیم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi