پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:46:14 - چهارشنبه 30 آذر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۲۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان مشغول به تحصیل هستند
رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: شش هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمان حضور دارند و ۲۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش دانشجو آزاد: حجت‌الاسلام علی عارفی صبح امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانشگاه تیپ یک است و از نظر اعتبار بین‌المللی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بسیاری از حوزه‌ها رتبه اول را دارا است.

وی با اشاره به اینکه در این دانشگاه حدود ۷۰۰ نفر عضو هیئت علمی فعالیت دارند، گفت: شش هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی مرکز کرمان حضور دارند و ۲۰۰ دانشجوی خارجی نیز از کشورهای مختلف در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، افزود: ۲۵ هزار کارمند، ۱۷ هزار دانشجو و یک هزار و ۵۰۰ نفر هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کل استان کرمان فعالیت دارند.

وی گفت: تاکنون چندین همایش بین‌المللی از جمله ترجمان قرآن کریم، هم دانشگاهی در سالگرد شهادت سردار سلیمانی و غیره در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شده است.

عارفی به فعالیت ۱۰ انجمن علمی و سه تشکل بزرگ سیاسی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان اشاره و بیان کرد: گروه‌های جهادی فراوانی در این دانشگاه وجود دارد و بزرگ‌ترین اعزام‌های کشوری تخصصی و فوق‌تخصصی نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شده است.

وی گفت: برنامه مشترکی بین دادگستری استان کرمان، بهداشت و بهزیستی به منظور ارائه آموزش‌های قبل از ازدواج اجرایی شده است که روند اجرایی این طرح باید بهبود پیدا کند.

حاشیه‌سازی دشمنان برای مانع تراشی در مسیر رشد علمی کشور است

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این دیدار با تاکید بر ارتباط صمیمانه و تنگاتنگ بین دانشجویان و حوزه‌های نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها، اساتید و مدیران دانشگاه، اظهار داشت: بر مبنای ایجاد ارتباط صمیمانه و دوستانه بین دانشجویان و مدیران دانشگاهی باید زمینه‌ای فراهم شود که اجازه ندهیم دشمن با ایجاد فاصله بین دانشجویان و مدیران دانشگاهی، راهی برای ورود و فعالیت‌های خود پیدا کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در کشور ما یک فرصت بسیار خوب است که به برکت خون شهدا و تحت رهبری‌های داهیانه امامین انقلاب اسلامی فراهم شده است، گفت: دانشگاه‌های کشور پس از انقلاب اسلامی از نظر کمیت و کیفیت علمی رشد بسیار خوبی داشته‌اند و در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و این نشان دهند رشد علم و دانش در کشور است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، افزود: دشمن به دلیل موفقیت‌های حاصل شده در دانشگاه‌ها، چشم طمع به این حوزه دارد و حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها با بصیرت‌افزایی و آگاه‌سازی دانشجویان و اساتید، نقشه‌های دشمنان را برملا می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان براساس فکر خام خود، اهداف سیاسی دارند و می‌خواهند قشر دانشجو و اساتید دانشگاهی را در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دهند، تصریح کرد: دشمنان تلاش می‌کنند با حاشیه‌سازی، مانع رشد علمی و بالندگی دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان شوند تا اجازه تکامل را به دانشگاه‌ها ندهند.

حمیدی با اشاره به اینکه حوزه‌های نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها در سراسر کشور به خوبی عمل کرده‌اند و توفیقات خوبی حاصل شده است، گفت: استان کرمان به دلیل جایگاه خود، یک استان علمی و دانشگاهی و یک قطب در شرق و جنوب‌شرق کشور به شمار می‌رود و استان‌های همجوار خود را نیز از نظر علمی تغذیه می‌کند و این جایگاه باید حفظ شده و ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه در حوادث اخیر، توجه خاصی به استان کرمان وجود داشت، افزود: در این استان تحریکات بسیار زیادی نسبت به سایر جاها وجود داشت و در این ارتباط باید از مردم تشکر کرد که اجازه ندادند فرصت موج سواری برای دشمنان ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، با اشاره به اینکه دشمنان در حوادث اخیر در حوزه دانشگاه هدفمند کار می‌کردند، گفت: این اتفاقات به خوبی مدیریت و کنترل شده است و در این ارتباط نهاد نمایندگی و تشکل‌های انقلابی و سیاسی به خوبی به وظایف خود عمل کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال ایجاد فاصله بین دانشجویان و گروه‌های جهادی، روحانیون و غیره است، تاکید کرد: رصد فضای جامعه و دانشگاه و کم کردن نارضایتی باید همواره مورد توجه باشد تا بهانه‌ای به دست دشمن نباشد که بتوانند موج سواری کنند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi