پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

1:12:56 - پنجشنبه 12 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۱۶ آذر، فرصتی برای تبیین جایگاه دانشجو باشد
۱۶ آذر باید فرصتی برای تبیین جایگاه دانشجو در پیشبرد اهداف متعالی کشور و نقش دانشجویان به عنوان نیروهای این عرصه باشد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از خبرداغ:یک فعال عرصه دانشجویی گفت: ۱۶ آذر باید فرصتی برای تبیین جایگاه دانشجو در پیشبرد اهداف متعالی کشور و نقش دانشجویان به عنوان نیروهای این عرصه باشد.

امیرحسین یونسی در آستانه ۱۶ آذر؛ روز دانشجو در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: در حالی که شاهد بمباران اطلاعاتی و ارائه الگو از سوی رسانه‌های مختلف هستیم، به‌ویژه رسانه‌هایی که از سوی دشمنان منافع کشور طراحی و ارائه شده‌اند و از بین همه اقشار مختلف جامعه هدف ویژه آن‌ها بر جوانان معطوف شده، بهتر است این قشر اطلاعات مورد نیاز خود را از منابع معتبر تهیه کرده و در الگوسازی به دنبال الگوهای مناسب بروند.

وی افزود: از جمله این الگوهای مناسب می‌توان به سیره و منش شهدا در انقلاب اسلامی و دوران دفاع‌مقدس اشاره کرد، همچنین برای کسب اطلاعات مورد نیاز می‌توان کتاب‌های تاریخی معتبر را نیز مورد استفاده قرار داد؛ زیرا مطالعه تاریخ بهترین منبع برای فهم مسائل است.

وی با اشاره به تعبیر شهید بهشتی که دانشجو را موذن جامعه معرفی کرده و گفته بود که خواب دانشجو به معنای خواب جامعه است، گفت: این تعبیر در جامعه کنونی نیز صدق می‌کند و دانشجویان باید با تجهیز خود به اطلاعات صحیح، در برابر حوادث و اتفاقاتی که در سطح جامعه رخ می‌دهد با هوشیاری تمام در صحنه حاضر باشند.

مسئول حوزه سیدالشهداء دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان این‌که «در حال حاضر میدان به خلاقیت‌های جوانان داده نمی‌شود»، تصریح کرد: جوانان نخبه می‌توانند به عنوان نیروی علمی و ارزشی، اهداف انقلاب اسلامی را به خوبی تبیین کرده و در همان راستا حرکت کنند.

وی با اشاره به این‌که «هم‌اکنون میانگین سنی مسئولان بالا بوده و فرصت‌های کاری برای جوانان و فارغ‌التحصیلان مناسب نیست»، خاطرنشان کرد: در این بین ارتباط دانشگاه و صنعت مسئله‌ای است که زمین مانده، در حالی که اگر بخشی از کارها به جوان‌ها سپرده شود با توجه به سابقه فعالیت جوان‌ها در عرصه انقلاب و جنگ، قطعا در شرایط فعلی هم می‌توانند اقدامات قابل توجهی در توسعه و پیشبرد اهداف کشور انجام دهند.

وی با تبریک فرا رسیدن سال‌روز ۱۶ آذر و روز دانشجو، گفت: ویژه‌برنامه‌های روز ۱۶ آذر جشن و شادی محض نباشد، بلکه به‌عنوان فرصتی برای تبیین جایگاه دانشجویان و قشر جوان در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و جایگاهی که در جامعه فعلی می‌توانند داشته باشند از آن استفاده شود

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi