پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:52:39 - یکشنبه 20 آذر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۱۱ شهید گمنام در کدام نقاط استان کرمان به خاک سپرده می‌شوند
مدیرکل حفظ آثار استان کرمان با اشاره به جزئیات تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان، گفت: استان کرمان در ایام فاطمیه میزبان ۱۱ شهید گمنام دوران دفاع مقدس است.

به گزارش دانشجو آزاد:سرهنگ محمود مهدوی‌فرد صبح امروز در جمع خبرنگاران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ ویژه شهدای هشت سال دفاع مقدس و سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: از خداوند می‌خواهیم ما را رهرو راه شهدا در همه عرصه‌ها قرار بدهد.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، متولی شهدای گمنام در کشور بوده و تشییع، خاکسپاری و محل دفن شهدا را به عهده دارد، گفت: بیش از ۲۰۰ درخواست مردمی از سراسر استان برای دفن شهدای گمنام وجود دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۵ اولویت برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده و به تهران ارسال شد، بیان کرد: تاکنون با تدفین شهدا در ۱۵ مکان موافقت شده و از این تعداد چهار شهید در سال جاری در استان تشییع و تدفین شده است.وی با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س)، افزود: استان کرمان در این ایام میزبان ۱۱ شهید گمنام در دهه دوم و پایانی ایام فاطمیه است که این شهدا در شش شهرستان استان کرمان خاکسپاری می‌شوند.

مهدوی‌فرد با بیان اینکه شش شهید در شهرستان کرمان و در رفسنجان، سیرجان، جیرفت، بم و نرماشیر هر کدام یک شهید خاکسپاری می‌شود، ادامه داد: این شهدا در شهرهای جدیدالاحداث در نظام شهر نرماشیر، شهر قطب‌آباد در بم، شهر بلوک در شهرستان جیرفت و شهر هماشهر در شهرستان سیرجان تدفین می‌شود.

وی بیان کرد: این شهدای گمنام در کرمان در ستاد فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای ارتش، در دانشگاه تحصیلات تکمیلی، پارک پزشک، پارک شهدای گمنام در خیابان شهید آیت‌الله دستغیب، در روستای سعیدی و در پارک شهید مطهری کرمان خاکسپاری می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، با اشاره به اینکه کوچک‌ترین شهیدی که خاکسپاری می‌شود، ۲۳ ساله و بزرگ‌ترین شهید ۴۵ ساله است، ادامه داد: این شهدا در عملیات‌های بدر، خیبر، کربلای پنج و شش و تک دشمن به شهادت رسیدند.وی با بیان اینکه روز شنبه سوم دی‌ماه ساعت هشت صبح مراسم استقبال رسمی از پیکر مطهر این شهدای گمنام در فرودگاه کرمان انجام می‌شود، گفت: شهدای شهرستانی با پرواز به شهدای محل دفن منتقل می‌شوند و شهر کرمان فقط میزبان شش شهید گمنام در روز استقبال است.

مهدوی‌فرد ادامه داد: برنامه تشییع شهدا روز ششم دی‌ماه همزمان با سراسر کشور در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) انجام می‌شود و بعد از آن در نقاط تعیین شده خاکسپاری می‌شوند.

وی با بیان اینکه خاکسپاری شهدا در دانشگاه تحصیلات تکمیلی و قرارگاه ارتش روز بعد از شهادت حضرت زهرا(س) انجام می‌شود، گفت: تجمع فاطمیون شهر کرمان به مناسبت حضور شهدای گمنام در شهر کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi