پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:31:37 - سه شنبه 24 مرداد 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس پلیس فتا استان کرمان:
۱۰ درصد از جرائم سایبری استان کرمان مربوط به افراد زیر ۱۸ سال است
رئیس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از جرائم سایبری استان مربوط به افراد زیر ۱۸ سال است، گفت: مهم‌ترین جرم پرتکرار این گروه سنی کلاهبرداری اینترنتی است.

به گزارش دانشجو آزاد :به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان کرمان محمدرضا رضایی افزود: با بررسی جرائم سایبری استان مشخص شد که تقریبا ۱۰ درصد از جرائم سایبری استان مرتبط با افراد زیر هیجده سال است به گونه ای که هشتاد و پنج درصد این افراد بزه دیده‌اند و مورد کلاهبرداری واقع شده اند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین جرم پرتکرار این گروه سنی کلاهبرداری اینترنتی است، عنوان داشت: شگرد مورد استفاده در این کلاهبرداری‌ها بیشتر مربوط به خرید و فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای بوده است.

رضایی خاطرنشان کرد: مجرمان سایبری ضمن سوء استفاده از ناآشنایی کودکان و نوجوانان با نحوه خرید آنلاین، با تبلیغ فروش اکانت بازی‌های آنلاین، آن‌ها را فریب می‌دهند و در دام مجرمانه خود گرفتار می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان افزود: دریافت وجه و عدم واگذاری بازی از مهم‌ترین شگردهای مجرمانه در این خصوص است که در ابتدا مبلغی به‌ عنوان بیعانه از متقاضی دریافت می‌شود و در ادامه فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی قربانی نخواهد بود.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: در شگردی دیگر می‌توان به عدم واگذاری دسترسی کامل اکانت بازی اشاره کرد که در این صورت پس از دریافت مبلغ کامل و واگذاری اکانت؛ دسترسی کاربر جدید بازی را با محدودیت مواجه می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان در این خصوص به کودکان و نوجوانان توصیه کرد: حتما برای خرید اکانت‌های بازی از والدین خود کمک بگیرند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند و از سوی دیگر پرداخت هرگونه بیعانه برای خرید اکانت بازی‌های آنلاین منوط به دریافت اکانت بازی و تغییر رمزهای آن و تعیین ایمیل‌های پشتیبان جدید به صورت حضوری است و قبل از دریافت رمز بیعانه‌ای پرداخت نکنید.
انتهای خبر/پ 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi