پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:59:22 - دوشنبه 21 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گسترش سفرهای زیارتی دانشگاهیان به عتبات ضروری است
معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بر گسترش سفرهای زیارتی دانشگاهیان به عتبات تاکید کرد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا:حجت الاسلام داوود رنجبران، در دیدار با نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عتبات افزود: این سفرها سبب می شود که دانشگاهیان علاوه بر بهره مندی از معنویت زیارت و حضور در شهرها و حرم های مطهر، با دانشگاه ها و استادان و دانشجویان شهرهای مقدس عراق آشنا شوند.
وی اضافه کرد: این آشنایی باعث می شود تا دانشگاه ها و نظام آموزش عالی عراق را با دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشورمان مقایسه کنند و از ظرفیت علمی و آموزشی کشور بیشتر بهره ببرند.
معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، با بیان اینکه در سفرهای زیارتی، دانشگاهیان با مسائل اجتماعی و فرهنگی عراق آشنا می شوند افزود: ضروری است تا در کنار نگاه معنوی و معرفتی به سفرهای زیارتی استادان و دانشجویان، نگاه تمدنی و تاریخی هم داشته باشیم.
رنجبران همچنین بر لزوم برنامه ریزی برای برگزاری همایش ها مشترک با دانشگاه های عراق و همچنین برگزاری اردوهای دانشگاهی در قالب سفرهای زیارتی تاکید کرد.
وی به ظرفیت هیات های مذهبی در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: می توان با ایجاد باشگاه استادان و دانشجویان زائر عتبات عالیات، از تجربیات سفر آنان بهره برد و در قالب این باشگاه برنامه های علمی فرهنگی و زیارتی را طراحی و اجرا کرد.
نماینده بعثه مقام معظم رهبری هم در این دیدار، با بیان اینکه زمینه افزایش حضور استادان و دانشجویان در سفرهای زیارتی فراهم است، افزود: باید با کار کارشناسی و برنامه ریزی مناسب این سفرها به عنوان یک کار فرهنگی اثرگذار دیده شود.
حجت الاسلام نجفی روحانی، کار برای جوانان و دانشجویان را بسیار ارزشمند و شیرین دانست و افزود: درصورت افزایش سفرهای زیارتی دانشگاهیان به عتبات، استادان و دانشجویان می توانند، مسائل و وضعیت عراق را از نزدیک ببینند و با وضعیت کشور عزیزمان مقایسه کنند و بیشتر به ویژگی ها، و قابلیت های کشورمان در مقایسه با کشورهای منطقه پی ببرند.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi