پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

4:04:13 - دوشنبه 18 فروردین 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کی‌روش: پیشنهادی برای تمدید قرارداد نداشته‌ام؛ دلایل جباری برایم مهم نیست
: سرمربی تیم ملی فوتبال گفت که از سوی فدراسیون فوتبال پیشنهادی برای تمدید قرارداد به او داده نشده است.

نشست خبری کارلوس کی‌روش و دستیارانش با ۳۰ دقیقه تأخیر از ساعت ۱۳ در محل آکادمی تیمهای ملی فوتبال آغاز شد.

کی‌روش در آغاز این نشست گفت: از همه شما (خبرنگاران) تشکر می‌کنم که در اینجا هستید و لطف کردید که آمدید. خوشحالم که این ارتباط بین تیم ملی و هواداران و خبرنگاران وجود دارد.

وی ادامه داد: در درجه اول با افتخار اوسیانو دآکروز را به عنوان دستیار خودم در تیم ملی به همه شما معرفی می‌کنم و باید اعلام کنم که من به کادری که با آن کار می‌کنم اعتقاد کامل دارم و امیدوارم با همان کادر قبلی به اهدافمان دست پیدا کنیم و آن را توسعه دهیم.

کی‌روش با اشاره به حضور دآکروز در تیم ملی عنوان کرد: پیش از این این فرصت را داشته‌ام که با اوسیانو به‌عنوان بازیکن و دستیارم کار کنم و در اسپورتینگ لیسبون با او کار کرده‌ام. اولین جایی که فرصت همکاری به‌عنوان دستیار را با او داشتم در تیم ملی پرتغال بود. در سال ۱۹۹۴ اوسیانو کاپیتان تیم ملی پرتغال بود اما در آن سال فرصت حضور در جام جهانی را از دست دادیم و به‌خاطر یک گل نتوانستیم به جام جهانی برویم.

سرمربی تیم ملی با بیان “بار دیگر فرصت همکاری با اوسیانو را به دست آورده‌ام” گفت: اکنون این فرصت را داریم که با هم کار کنیم تا بهترین نتایج را با تیم ملی ایران به دست آوریم. آقای اوسیانو! من به شما بابت حضورتان در تیم ملی تبریک و خوشامد می‌گویم. برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم چون موفقیت شما موفقیت تیم ملی ایران خواهد بود.

کی‌روش درباره برنامه‌های تیم ملی اظهار داشت: همان‌طور که همگی می‌دانید از چند ماه پیش کار خودمان را برای مسابقات جام جهانی شروع کردیم و الآن زمان عملی کردن برنامه‌های‌مان است. ما چند هفته سخت را پیشِ‌رو داریم که باید تلاش و کار زیادی انجام دهیم تا هم آماده‌سازی و هم حضور خوبی در جام جهانی داشته باشیم.

وی گفت: همگی شما (خبرنگاران) به‌عنوان متخصصان رشته خودتان بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و لیگ قهرمانان اروپا را که به‌صورت همزمان برگزار می‌شود تماشا کرده‌اید و هیچ احتیاجی نیست که من بخواهم راجع به تفاوت این دو لیگ صحبت کنم. فقط باید بگویم که تیم ملی نیجریه بیش از نیمی از بازیکنان خود را در تیم‌های بزرگ اروپایی مشغول می‌بیند. بازیکنان آرژانتینی هم همه در همین سطح بازی می‌کنند و بوسنی و هرزگوین نیز شرایطی مشابه با آنها دارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد: بازیکنانی که حریفان ما در جام جهانی دارند در اروپا و لیگ قهرمانان بازی می‌کنند و بازی در چنین لیگی دقیقاً همان سطح فوتبالی است که ما باید در جام جهانی داشته باشیم. ما باید در سطح لیگ قهرمانان اروپا باشیم و سطح لیگ قهرمانان آسیا به دردمان نمی‌خورد بلکه باید با ریتم و سرعت بالای اروپا بازی کنیم.

کی‌روش با اشاره به برنامه‌های تیم ملی برای آماده‌سازی در جام جهانی گفت: به این علت که باید سرعت خود را بالا ببریم با حداقل برنامه‌ها کار می‌کنیم تا بتوانیم در جام جهانی به رقابت بپردازیم. مطمئناً برای تدوین و اجرای چنین برنامه‌هایی احتیاج به گذشت زیادی داریم. گذشت از طرف باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان که باید برای تیم ملی گذشت داشته باشند. همچنین از طرف افراد و نهادهایی که از نظر مالی به ما کمک خواهند کرد باید گذشت صورت بگیرد.

وی افزود: وقتی راجع به تیم ملی صحبت می‌کنیم من می‌خواهم به‌عنوان سرمربی این تیم از همه مربیان و بازیکنانی که به‌خاطر تیم ملی گذشت انجام دادند تشکر کنم اما یک معنا و دلیل مشخص پشت برنامه‌های ما وجود دارد که می‌خواهیم از آوریل اردوها را آغاز کنیم. هدفی که ما در ذهن داریم بسیار ساده است چون می‌خواهیم در جام جهانی حضور داشته باشیم و به‌عنوان نماینده ایران باید نتایج درخشانی کسب کنیم.

کی‌روش یادآور شد: وقتی درباره این دلایل و اهداف صحبت می‌کنیم یک سؤال ساده پیش می‌آید: ما چرا این کار را انجام می‌دهیم؟ به‌خاطر این است که شانس تیم ملی برای کسب موفقیت در جام جهانی را ارتقا بدهیم. می‌خواهیم برای هواداران فوتبال ایران افتخار و لذت کسب کنیم. برنامه‌های ما دو دلیل ساده دارد که بر پایه اهداف و گذشته‌ها هستند.

وی درباره اردوهای برون‌مرزی تیم ملی فوتبال ایران پیش از جام جهانی برزیل گفت:‌ همان‌طور که همه مطلع هستید اردوی آفریقای جنوبی ما از ۱۴ آوریل [۲۵ فروردین ماه] به‌مدت ۳ هفته برگزار می‌شود. دلیل انتخاب کشور آفریقای جنوبی هم بسیار ساده است، چون اولین بازی ما در جام جهانی با نیجریه خواهد بود .ما اعتقاد داریم برگزاری این اردو می‌تواند توانایی بازیکنانمان را افزایش بدهد و آنها را با فوتبال آفریقایی آشنا کند.

کی‌روش ادامه داد: اردوی آفریقای جنوبی به‌طور خاص برای اجرای برنامه‌های تمرینی، آماده‌سازی و توسعه‌بخشی خواهد بود و البته به بازیکنان شاغل در لیگ ایران اختصاص دارد. باید اینجا اعلام کنم که با ۲۲ تا ۲۴ بازیکن به اردوی آفریقای جنوبی می‌رویم. همچنین ما می‌دانیم بین ۸ تا ۱۰ بازیکن در قطر، کویت و دیگر کشورها داریم. بعد از این اردو آن‌وقت چشمانمان به ۳۴ تا ۳۶ بازیکن خواهد بود که از بین آنها ۲۳ نفر را برای جام جهانی انتخاب خواهیم کرد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ضمن اعلام قطعی شدن اردوی اتریش ملی‌پوشان عنوان کرد: باید از همین‌جا اعلام کنم پس از زحمات همه ما اردوی اتریش تیم ملی قطعی شده و البته با توجه به ارتباطاتی که داریم و زحماتی که کشیدیم و با توجه به هزینه‌هایی که در اروپا وجود دارد ۴ بازی را برای تیم ملی قطعی کردیم که البته هیچ هزینه‌ای هم در بر نخواهد داشت.

کی‌روش با تشریح دوباره برنامه‌های تیم ملی پس از اردوی اتریش عنوان کرد: همان‌طور که قبلاً هم اعلام کرده بودیم بعد از اردوی اتریش به ایران بازمی‌گردیم تا بتوانیم به بازیکنان طراوت دوباره‌ای بدهیم. بعد از اینکه در ایران استراحت کردیم از تهران به برزیل خواهیم رفت تا در آنجا اردوی نهایی را برپا کنیم. باید بگویم طبق پروژه‌ای که پیشِ‌رو داریم و برنامه‌هایی که برای تیم ملی آماده کردیم از هفته آینده با ۲۴ بازیکن به آفریقای جنوبی خواهیم رفت.

به گزارش تسنیم، پس از صحبت‌های کارلوس کی‌روش نوبت به سؤالات خبرنگاران حاضر در جلسه رسید که سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به اولین سؤال مبنی بر اینکه دستاوردش از حضور در تیم ملی چه بوده است، گفت: به‌نظرم چندان جالب نیست که بخواهم درباره دستاوردهای خودم صحبت کنم و در این خصوص بهتر است شما نظر بدهید، اما حالا که این سؤال را پرسیدید من با کمال میل به آن پاسخ می‌دهم.

وی اضافه کرد: باید بگویم از زمان ورودم به ایران تاکنون تفاوت‌های زیادی شکل گرفته که می‌توان آن را حس کرد و این تفاوت‌ها کاملاً مشهود است. ما توانستیم جایگاه ایران را ارتقا دهیم و پیراهن تیم ملی اکنون جایگاه بالاتری نسبت به گذشته دارد و در رتبه نخست آسیا قرار گرفته‌ایم که این دستاورد بسیار بزرگی است. همچنین توانستیم به جام جهانی صعود کنیم که صعودمان بدون شبهه بود و به‌عنوان تیم اول گروه به جام جهانی رفتیم. همین‌طور توانستیم بدون دردسر راهی جام ملت‌های آسیا در استرالیا شویم.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: وقتی در استرالیا برای قرعه‌کشی جام ملت‌ها حاضر شده بودیم در آنجا رسانه‌های ایرانی از من در خصوص تیم ملی پرسیدند که من به آنها گفتم پیش از این بازیکنان A ،B و C گلایه‌هایی داشتند اما اکنون این اتفاق رخ نمی‌دهد و ما توانستیم با بازیکنان رده B خودمان مقابل کویت بازی کنیم و این تیم را شکست دهیم. وقتی در استرالیا بودم و در آنجا ایران را به‌عنوان تیم ملی آسیا معرفی کردند به این موضوع افتخار کردم ولی اگر از من سؤال شود که آیا از این شرایط رضایت کامل را دارم، جوابم منفی خواهد بود.

کی‌روش در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا پس از جام جهانی در تیم ملی ایران خواهد ماند و اینکه آیا برای تمدید قرارداد خودش و دستیارانش ۳۰ میلیارد تومان درخواست کرده است، تأکید کرد: این مبلغی که گفتید برای یک سال است؟ سالی ۵ میلیون دلار؟  (با تعجب) چه‌کسی این را گفته؟ که حضار در جواب گفتند کفاشیان این حرف را زده است.

وی ادامه داد: من حسابدار نیستم و برایم بسیار دشوار است تا این‌چنین اعداد و ارقامی را قطعیت ببخشم و متوجه آن شوم. چیزی که برای من بسیار اهمیت دارد این است که نمی‌خواهم آینده را با هدف مهمم که جام جهانی است تلفیق کنم. مهمترین مسئله‌ای که باید مطرح کنیم این است که ما باید به جام جهانی مانند پل نگاه کنیم و ببینیم در انتهای آن چه اتفاقی می‌افتد، چون این مسئله به آینده تیم ملی متصل است. من شخصاً اعتقاد دارم نوعی که ما جام جهانی را ترک کنیم می‌تواند برای آینده تعیین کننده باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال تصریح کرد: درست است که ما در رنکینگ فیفا تیم اول آسیا هستیم ولی بهترین تیم آسیا نیستیم. هرچند اعتقاد دارم با در نظر گرفتن روحیه و شرایطی که داریم شانس بالایی داریم که در جام ملت‌های آسیا با مدال به خانه برگردیم و خیلی ناراحت‌کننده خواهد بود که اگر فوتبال ایران از این فرصت به دست آمده استفاده نکند و این روند را برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ادامه ندهد؛ مقامی که به‌نظر من شانس خوبی برای کسب آن داریم.

کی‌روش با بیان این مسئله که باید برنامه‌های تیم ملی پس از جام جهانی هم ادامه‌دار باشد، گفت:  اگر جام جهانی را در خرداد و تیر تمام کنیم و به‌دنبال آن اردوهای بعدی‌مان لغو شود آن‌وقت شانس‌مان برای موفقیت در جام ملت‌های آسیا کم خواهد شد. نمی‌توانیم فراموش کنیم که پس از صعود به جام جهانی تمام اردوهای‌مان لغو شد و تا همین ۱۵ روز پیش هم در مورد مسائل مالی برگزاری اردو شک داشتیم.

وی افزود: شما باید ببینید از آینده چه انتظاری دارید. همه من را می‌شناسید و می‌دانید که می‌توانم چه‌چیزی را ارائه دهم. من نوع اخلاق و روند کاری خودم را دارم و دوست ندارم بیش از حد قول بدهم. همیشه افرادی که زیاد از حد قول می‌دهند دستاوردشان آن‌چنان نیست. من هم ترجیح می‌دهم قول ندهم ولی دستاورد داشته باشم.

به گزارش تسنیم، کی‌روش در پاسخ به این سؤال که وضعیت قراردادش با تیم ملی چگونه خواهد شد و آیا بعد از جام جهانی قراردادش را تمدید خواهد کرد یا نه، عنوان کرد: امروز حالت من و خنده مرا دیده‌اید و می‌خواهم با همین حالت جواب بدهم. در چند ماه گذشته و از خرداد ماه که ما به جام جهانی صعود کردیم در این خصوص صحبت‌های زیادی شده است، مثلاً در رسانه‌ها دیده‌ام که از این طرف به آن طرف مرا به شام دعوت می‌کنند اما مشخص نیست که این شام را کجا می‌خواهند بدهند. اکنون داستان تغییر کرده و جور دیگری شده است، آنها می‌گویند که شام نمی‌دهیم چون کی‌روش رستوران گران‌قیمتی می‌خواهد.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه هنوز صحبتی با مسئولان فدراسیون انجام نداده، گفت: من هنوز به منو نگاه نکرده‌ام اما مشخص است که آنها حتی پول حساب کردن جوجه‌کباب را هم ندارند و این شکل و شمایل اتفاقاتی است که با آن روبه‌رو هستیم. پیش از این می‌گفتند که شام بیا، و هیچ‌کس نمی‌گفت کجا باید بروم و اکنون طور دیگری صحبت می‌کنند. باید شفاف بگویم که هیچ‌کس به من نگفته که در کدام رستوران شام می‌دهند و من این بازی را به هیچ وجه دوست ندارم. تاکنون از هیچ طریقی به من پیشنهادی داده نشده و کسی از فدراسیون با من صحبت نکرده است.

وی تأکید کرد: باید این موضوع را بگویم که هیچ پیشنهادی به من نداده‌اند و با من صحبت نکرد‌ه‌اند و تنها چیزی که می‌گویند این است که من رستوران گران‌قیمت خواسته‌ام و این شایعه‌ای بیش نیست. بار دیگر تکرار می‌کنم مهمترین مسئله پیشِ‌روی ما جام جهانی است که باید هدف و تمرکزمان را روی جام جهانی بگذاریم. بسیار مشخص است که اکنون ما در فروردین ماه هستیم و بعد از ۸، ۹ ماه که درباره قرارداد من صحبت شده بالاخره باید در این خصوص تصمیم بگیرند اما خواهش می‌کنم فقط درباره جام جهانی صحبت کنید.

کی‌روش در واکنش به این سؤال که علت خداحافظی مجتبی جباری از تیم ملی چه بوده است، اظهار داشت: اجازه بدهید در این خصوص به‌صورت کامل توضیح بدهم که چه اتفاقی افتاد. ۳ روز پیش یعنی روز پنج‌شنبه من تماسی از سوی نکونام دریافت کردم و او به‌دنبال میانبری بود تا در این وسط داستان جباری را به من توضیح بدهد. نکونام می‌خواست جلسه‌ای را روز یک‌شنبه بگذارد که او و جباری به ایران بیایند و من هم در این جلسه باشم و در تماسی که داشت از تمایل جباری برای عدم حضورش در تیم ملی صحبت کرد.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: دوباره این مسئله را تکرار می‌کنم که پنج‌شنبه گذشته با درخواست جباری، نکونام با من تماس گرفت و این مسئله را اعلام کرد که من در جواب او گفتم: چون این یک مورد بسیار جدی و حساس است، شما به‌عنوان کاپیتان تیم ملی نباید در این قضیه دخیل باشید، چون این صحبت‌ها و تصمیماتی است راجع به منافع شخصی جباری و نکونام نباید میانداری کند.

وی با بیان این مسئله که عدم تسلطش به زبان فارسی می‌تواند یکی از مواردی باشد که مشکل‌زا است، گفت: این‌گونه مسائل را جباری ابتدا باید با کفاشیان و نبی در میان می‌گذاشت. در نتیجه باید بگویم من ۲۴ساعته وقتم را در اختیار بازیکنانی می‌گذارم که می‌خواهند به تیم ملی کمک کنند. من از خانواده و زندگی شخصی‌ام گذشته‌ام و تمام روز در اختیار بازیکنانی هستم که برای کمک به تیم ملی کار می‌کنند ولی این مسئله به بازیکنانی که نمی‌خواهند برای تیم ملی بازی کنند، برنمی‌گردد. اولویت‌بندی ما بازیکنان حاضر در تیم ملی و خود تیم ملی است.

کی‌روش تصریح کرد: من به نکونام گفتم که جباری باید ابتدا کفاشیان و نبی را ببیند و خودم درخواست کردم که آقایان یک‌شنبه با او جلسه بگذارند، ولی چیزی که به آن تأکید دارم این است که رئیس فدراسیون قبل از هرکسی در کشور باید راجع به تصمیم بازیکنان مطلع باشند. همان‌طور که می‌دانید این داستان از یک روزنامه ورزشی به بیرون درز کرده که خود آن روزنامه باید بگوید از کجا این صحبت شروع شده است. روز گذشته یک نفر از این روزنامه با من تماس گرفت که به او گفتم: فردا در تهران خواهم بود و راجع به این مسائل صحبت می‌کنم.

وی افزود: در انتها فقط جباری می‌تواند در مورد نیت و هدفش برای عدم حضور در جام جهانی صحبت کند. مطمئناً او برای خودش دلایل محکمی دارد ولی من نمی‌خواهم بدانم که چه دلایلی است و برایم تفاوت نمی‌کند که بدانم چه دلایلی دارد، چون او نمی‌خواهد در تیم ملی بازی کند؛ فقط نکته ناراحت کننده در این قضیه این است که رئیس فدراسیون به‌عنوان شخص اول فوتبال ایران از این موضوع اطلاع نداشته و حالا باید آن روزنامه و خود جباری اعلام کنند که این خبر چطور به بیرون درز پیدا کرده است.

“متأسفانه اینجا به‌عکس تمام جاهایی است که من در آن کار کرده‌ام” وی با بیان این جمله خاطرنشان کرد: در ایران این برخوردها رایج شده است. من در تیم ملی کشورهای دیگری که بودم ۲۳ یار داشتم و ۳ هزار نفر می‌خواستند در تیم ملی بازی کنند اما اینجا کاملاً به‌عکس است. من می‌دانم چرا، اما نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم.

کی‌روش افزود: تنها فردی که مسئولیتش با من است و به‌خاطر او از همه عذرخواهی می‌کنم امید نمازی است. من او را به کادر خودم آوردم و باید عذرخواهی کنم که ۳ ماه قبل از جام جهانی و بدون اطلاع تیم ملی را ترک کرد. این صحبتی بود که درخصوص نمازی انجام می‌دهم و درباره بازیکنان هم نظر خودم را دارم، اما اینجا نمی‌خواهم درباره آن حرف بزنم. مطمئن باشید در بازی با نیجریه ۱۱ بازیکن اصلی خودم را خواهم داشت و حتی شده با بازیکنان و شما خبرنگاران هم ۱۱ بازیکن را تشکیل می‌دهم!

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: متأسفانه خداحافظی از تیم ملی اخلاقی است که در حال جا افتادن است و قبلاً رحمتی، عقیلی و نمازی این کار را کردند و اکنون نیز جباری این کار را انجام داد. با این اتفاقات دو راه بیشتر پیشِ‌رو نداریم که گریه کنیم یا بخندیم، اما من ترجیح می‌دهم بخندیم و دلیل خنده‌ام این است که نباید ناراحت شویم.

کی‌روش با بیان “دلیل لبخند من بسیار ساده است” تصریح کرد:‌ باید با افرادی کار کنیم که عشق و علاقه آنها به تیم ملی در روح و روانشان جاری است و من بیشتر ترجیح می‌دهم با این بازیکنان کار کنم. پیشنهادم این است راجع به بازیکنانی که می‌خواهند برای تیم ملی بازی کنند صحبت کنیم و باید تصمیم جباری را بپذیریم. آخرین خبری که به دست من رسید این است که رئیس باشگاه الاهلی حمایت لازم را از جباری انجام داده تا او به تیم ملی بیاید. این یک نمونه بسیار خوب است که یک شهروند قطری حمایت خود را از ما انجام داده و مطمئناً این موضوع را در کتاب خاطراتم ثبت خواهم کرد که قطری‌ها از ما حمایت کردند.

وی در واکنش به این موضوع که میانگین سنی بازیکنان تیم ملی بالا و میزان دوندگی آنها پایین است، گفت: اگر میانگین دوندگی تیم‌های آرژانتین، انگلیس، تیم قهرمان جهان و تیم‌های دیگر را هم نگاه کنیم و بخواهیم آنها را با بازیکنان ایران مقایسه کنیم می‌بینید که چندان فرقی در میانگین دوندگی آنها وجود ندارد. سؤالی که باید پیشِ‌روی ما باشد سن و سال بازیکنان نیست و باید ببینیم آیا بازیکنان آماده کار کردن هستند یا خیر. در بازی منچستر در لیگ قهرمانان رایان گیگز را دیدیم که بازی بسیار خوبی را انجام داد و ما باید ببینیم چه بازیکنانی آمادگی بازی کردن دارند و فکر می‌کنم گیگز هم قراردادش را تمدید کرد.

این مربی گفت: وقتی شما به جام جهانی می‌روید باید بالاترین سطح فوتبال را داشته باشید، وقتی با بهترین تیم‌های دنیا بازی می‌کنید آن‌وقت نباید از کیفیت صحبت کنید چون باید آن را داشته باشید. مطلب قابل بحث در جام جهانی بحث تجربه و آمادگی است، به‌خاطر همین باید از بهترین و آماده‌ترین بازیکنان برای جام جهانی استفاده کرد.

کی‌روش اظهار داشت: جام جهانی جایی برای یادگیری نیست و نباید در این مسابقات سطح خودمان را ارتقا بدهیم. در جام جهانی هیچ‌جایی برای آموزش هیچ گروهی وجود ندارد. اعتقاد من این است که در حال حاضر تعادل خوبی داریم.

وی در مورد روند آماده‌سازی تیم ملی عنوان کرد: اردوهای‌مان را برنامه‌ریزی کردیم و تلاش می‌کنیم با کادر مناسب به اهدافمان دست پیدا کنیم ولی ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید اگر آب زیادی به گیاه بدهید خشک می‌شود. ما هم در ۶ هفته نمی‌توانیم آمادگی ۳۰ سال را به دست بیاوریم ولی تلاش می‌کنیم در این مدت خودمان را به بهترین سطح آمادگی برسانیم.

کی‌روش در مورد اینکه  احتمال حضور بازیکنان شاغل در لیگ‌های عربی تیم ملی در اردو چقدر است، گفت: در حال حاضر تنها بازیکنی که می‌توانستم بگویم به‌صورت قطعی ما را همراهی می‌کند جباری بود که متأسفانه این تصمیم را گرفته است. می‌توانم ضمانت بدهم که پشت پرده، تمام تلاشمان را انجام می‌دهم تا نکونام و منتظری را در اختیار داشته باشیم ولی در حال حاضر احتمال حضور آنها ۵۰ــ۵۰ است.

سرمربی تیم ملی اضافه کرد: مطمئناً نکونام و منتظری باید در اردو حضور داشته باشند، زیرا هردوی آنها به‌خصوص نکونام که تجربه بین‌المللی دارد می‌دانند سطح فوتبال کویت برای سطح بازی‌هایی که قرار است در آن حضور داشته باشیم مناسب نیست و باید در اردو حضور داشته باشند.

کی‌روش در مورد بازی‌های تدارکاتی گفت: ببخشید که در این رابطه شفاف توضیح ندادم، من ابتدا اشتباه کردم و طبق برنامه قبلی ما ۳ بازی در اتریش خواهیم داشت و یک بازی هم در سائوپائولو، در مجموع ۴ دیدار تدارکاتی انجام خواهیم داد. این بازی‌ها همانی است که از قبل برنامه‌ریزی کرده بودیم. بار دیگر می‌گویم که در اردوی آفریقای جنوبی هدف ما آماده‌سازی و توسعه تیم ملی است و در این ۴ دیدار تدارکاتی که ممکن است بعضی از آنها ۹۰ دقیقه‌ای هم نباشد دنبال این هستیم تا تمام بازیکنان آمادگی روحی و فیزیکی مناسبی پیدا کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم در خصوص اینکه امکان حضور دستیار ایرانی در کادر فنی تیم ملی وجود دارد یا نه، تأکید کرد: این امکان وجود دارد، اما همان‌طور که می‌دانید و باید متصور شوید باید بسیار هوشیارانه عمل کنیم چون نمی‌خواهیم اشتباهی را که در خصوص نمازی انجام شد بار دیگر تکرار کنیم.

139301171619406632474203

کی‌روش در پاسخ به این سؤال که با توجه به درخشش اخیر سردار آزمون، دژاگه و جهانبخش این امکان وجود دارد که در ترکیب تیم ملی تغییرات به وجود بیاید، گفت: من فکر می‌کنم این اتفاق باید رخ دهد چون آنها اکنون در حال کسب کردن تجربه بین‌المللی هستند و در فضایی بازی می‌کنند که ما می‌خواهیم. آنها در فوتبال اروپا تجربه فوتبال بین‌المللی کسب می‌کنند و فوتبال اروپایی دقیقاً همان سطحی است که باید بازی کنیم.

سرمربی تیم ملی با اشاره به دیدارهای لیگ قهرمان اروپا افزود: وقتی شما بازی بارسلونا و اتلتیکو و یا دیدار منچستر یونایتد و بایرن مونیخ را تماشا می‌کنید دیگر نیازی نیست که من صحبتی انجام دهم. ریتم و سرعتی که در بازی آنها وجود دارد و گردش بازی آنها جایی برای صحبت کردن نمی‌گذارد. وقتی عملکرد ژکو در منچسترسیتی را می‌بینید دیگر دلیلی ندارد در خصوص تفاوت سطح بازیکنان صحبت کنم، چون تفاوت‌ها بسیار واضح است.

کی‌روش تأکید کرد: بار دیگر باید تکرار کنم که هوادارانمان باید در جام جهانی حضور داشته باشند و ما را حمایت کنند تا در برزیل با غرور بازی کنیم و همه با هم باشیم. باید دست به دست هم دهیم تا به موفقیت برسیم و برای این کار گذشت لازم است و شکی نیست که باید گذشت کنیم و در برزیل به این مسئله بیش از پیش نیاز داریم. چیزی که باید ما را متحد کند هدف والای ماست و اگر بخواهم به سؤال شما مبنی بر اینکه در ترکیب تیم ملی تغییرات ایجاد می‌شود یا نه، باید بگویم همه باید متحد شوند.

وی تصریح کرد: بار دیگر باید از طرف تیم ملی از همه آنهایی که از ما حمایت و کمک می‌کنند تشکر کنم؛ از همه باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنانی که به‌فکر تیم ملی هستند، ممنونم. امیدوارم خدا ما را در این سفر همراهی کند و ان‌شاءالله (به‌فارسی) بتوانیم با نتایج خوبی به ایران برگردیم تا همگی خوشحال باشند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا با تیم‌های لیگ برتری که درگیر لیگ قهرمانان آسیا هستند هماهنگی به وجود آمده، گفت: بله، تا آنجا که می‌دانم هماهنگی صورت گرفته هرچند که تصمیم ساده‌ای نبوده اما ما طبق برنامه پیش می‌رویم.

کی‌روش در پایان گفت: به‌عنوان سرمربی تیم ملی این درخواست را از اصحاب رسانه دارم که همگی شما عزیزان به ما کمک کنید، ضمن اینکه برای عملی شدن این تصمیم خیلی‌ها گذشت کردند و به گذشت نیاز داریم.

انتهای پیام/*

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi