پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:47:50 - دوشنبه 2 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کیفی سازی و گسترش شرکت های دانش بنیان از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است.
دکتر بابک آل طه در نشست خبری با اصحاب رسانه ومطبوعات کرمان اظهار داشت: توسعه کیفی و گسترش فعالیت شرکت های دانش بنیان از اهداف مهم دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش “دانشجو آزاد” ؛ دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با اشاره به طرح تجمیع ۲ در سیستم دانشگاه ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به شرایط جدیدی که در ساختار خود به وجود آورده و به منظور چابک کردن ساختار سازمانی و اداری و کم کردن هزینه ها این طرح را اجرا کرده است.
وی با اشاره به شیوه های مدیریت دانشگاه از ابتدا تا کنون افزود: در این طرح مدیریت به استان ها تفویض شده است در صورتی که در گذشته مدیریت به صورت منطقه ای و متمرکز بین دو تا سه استان انجام می شد. استان ها در طرح تجمیع ۲ هر کدام به نحوی مدیریت مجموعه خود را بر عهده دارند که باعث شده چابکسازی صورت گیرد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان طرح ساها را یکی دیگر از طرحهای بسیار خوب دانسته و توضیح داد: یکی دیگر از سیاست های دانشگاه این است که بتواند از پتانسیل ها و قابلیت های وسیع پژوهشی در این سال ها که در دانشگاه فراهم شده به نحو مطلوب تری استفاده کند و به همین دلیل طرح دیگری با عنوان ساها در دانشگاه مطرح شده است. براساس این طرح دانشگاه در کلیت می خواهد تمام امکانات سخت افزاری آزمایشگاهی خود را مستندسازی و در یک پایگاه اطلاعاتی متمرکز کند که قابل استفاده برای پژوهشگران، اساتید و دانشجویان کل کشور باشد.
وی توسعه شهرکهای فناوری در قالب طرح شفا را از اهداف دیگر دانشگاه دانسته و تصریح کرد: یکی دیگر از سیاست‌های دانشگاه آزاد توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در چارچوب بیانات مقام معظم رهبری است و با توجه به نکاتی که رهبری در مورد استقلال علمی و جنبش نرم‌افزاری فرموده اند ما وظیفه خدو می دانیم در حوزه دانش‌بنیان فعالیت کنیم، در این راستا زمینی به مساحت ۸۰ هکتار در نظر گرفته شده و ساخت آن در حال انجام می باشد.
آل‌طه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳ واحد دانشگاهی در سطح استان کرمان داریم که ۱۱ واحد و دو مرکز دانشگاهی را شامل می‌شود، ۴۷ هزار دانشجو در واحدهای استان کرمان از کاردانی تا دکترا در حال تحصیل هستند و یک‌هزار و ۸۰۰ عضو هیئت علمی، بیش از ۱۴۰ هزار فارغ‌التحصیل و ۸۹۴ رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی سطح استان کرمان ‌داریم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi