پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

1:04:43 - دوشنبه 27 آبان 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماینده ولی فقیه در استان کرمان:
کیفیت و کمیت در اقامه نماز دچار اشکال است/ فعال بودن مساجد در کرمان قابل دفاع نیست
حجت الاسلام علی دادی سلیمانی بیان کرد: همه ی مسئولین باید دست به دست یکدیگر دهند و به کمک ستاد اقامه نماز بیایند تا مشکلات نماز استان حل شود.

به گزارش “دانشجو آزاد” حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان صبح امروز در هفتمین اجلاس استانی نماز دراستان کرمان عنوان کرد: در دین ما چند دستور در خصوص  نماز وجود دارد اول خواندن نماز است و دیگری اقامه ی نماز است.

امام جمعه ی کرمان با اشاره به اینکه نماز و صبر دو کلید برای خروج از بحران هستند مطرح کرد: نباید در روزهای سخت خود را باخت و باید بر خدا تکیه کرد و اگر در هر صحنه ای توکل به خدا باشد و خود را نبازید، حتما در آن صحنه پیروز هستید.

وی ادامه داد: دستور کار در نماز خشوع به تمام معنا است و یکی از رکن های خشوع فقر در مقابل غنا و دیگری جهل در مقابل علم است.

علیدادی سلیمانی نماز را عبادتی مهم و جایگاهی  سر نوشت ساز در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد:  ستاد اقامه ی نماز باید از لحاظ کمی در افزایش تعداد نمازخانه ها بستر را فراهم کند و همه ی حوزه های نماز به شدت نیازمند کمک است.

امام جمعه کرمان ادامه داد:به عنوان مسلمان همه در بحث نماز مسئول هستیم و از سوی دیگر مدیران به دلیل اینکه حوزه نفوذ دارند، می توانند کار کنند و باید همه فکر، امکانات، ظرفیت ها و اختیارات در کنار هم قرار بگیرد تا بتواند تحولی در نماز استان به وجود آید.

وی اظهار داشت:  حدود ۳۵۰۰ مسجد در استان کرمان داریم که از این تعداد ۱۵۰۰ مسجد فعال است. حدود ۲۰۰۰ مسجد فقط به صورت فصلی فعالیت دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: سرانه مسجد در استان کرمان قابل دفاع است اما فعال بودن مساجد قابل دفاع نیست که جایگاه آن در اقامه نماز است و باید بستر را فراهم و از آن استفاده کرد که در محور دوم مشکل جدی داریم.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: کیفیت و کمیت در اقامه نماز اشکال و ایراد دارد همه ی مسئولین باید دست به دست یکدیگر دهند و به کمک ستاد اقامه نماز بیایند تا مشکلات نماز استان حل شود.

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi