پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

2:51:41 - چهارشنبه 13 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کسب رتبه دوم در نمایشگاه خلاقیت توسط انجمن علمی تخصصی رباتیک دانشگاه باهنر
انجمن علمی تخصصی رباتیک دانشگاه باهنر کرمان رتبه دوم در نمایشگاه خلاقیت سومین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک ایران را کسب کرد.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ انجمن علمی رباتیک در سومین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک ایران با طرح دست رباتیک آسمان موفق به کسب رتبه دوم شد.

بازوی رباتیک آسمان از طرح‌های مشترک انجمن علمی تخصصی رباتیک و شرکت آسمان صنعت بوده است که با همکاری سلمان کریمی‌نسب، رضا رواقی پاریزی، پرهام اخلاص‌پور، مهرداد ژند و علی فتحی‌زاده (اعضای کمیته علمی)به مرحله‌ی اجرا درآمده است.

گفتنی است این ربات، مشابه دست راست انسان است و توانایی انجام بیشتر حرکات دست راست را دارد که این حرکات شامل جمع و باز شدن دست از محل کتف، چرخش از محل کتف، جمع و باز شدن از محل آرنج، پیچش مچ و حرکت مستقل پنج انگشت دست است.

برای کنترل این ربات، لباسی مجهز به سنسورهای خمشی طراحی و ساخته شده که حرکات یک دست واقعی را ثبت می کند و پس از پردازش داده های ارسالی از سنسورهای موجود در این لباس، بازو حرکاتی مشابه با دست فردی که لباس را بر تن دارد، انجام می دهد.

انجمن علمی رباتیک دانشگاه شهید باهنر، پروژه دست رباتیک خود را به صورت open source عرضه کرده است به این معنی که تمامی منابع مورد نیاز برای ساخت ربات در اختیار همگان قرار می گیرد که می توانند آزادانه از آن استفاده کنند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi