پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:50:10 - چهارشنبه 22 خرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تیم ملی ایران؛
کره جنوبی باز هم نتوانست ایران را شکست دهد
بازی فوتبال تیم ملی کشورمان در مقابل تیم کره ی جنوبی با نتیجه ی یک بر یک به پایان رسید .

به گزارش “دانشجو آزاد “ تیم ملی ایران از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه جام جهانی سئول مهمان تیم ملی کره جنوبی بود. این دیدار با قضاوت ریوجی ساتو آغاز شد. هیروشی یامائوچی و ایسائو نیشیهاسی کمک داور این مسابقه بودند. این جدال به ظاهر دوستانه برای کره‌های اهمیت زیادی داشت چرا که با پیروزی در این مسابقه می‌توانستند به رکورد هشت سال شکست‌ناپذیری یوزهای ایرانی مقابل آن‌ها پایان دهند. اتفاقی که در نهایت رخ نداد.

ترکیب ابتدایی

کره جنوبی: جو هیون وو، هانگ چول، کیم یانگ کون، کیم مین جا، لی یانگ، پائک سئونگهو، نا سانگهو، هوانگ اینبوئم، لی جائسونگ، هیونگ سون مین، هوانگ اویج

ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، مرتضی پورعلی گنجی، محمد حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، کریم‌ انصاری فرد ،علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، رامین رضاییان و مهدی طارمی

 

نیمه نخست

بازی در ابتدا ملایم و بدون هیجان آغاز شد اما به مرور جذاب‌تر شد. در دقایق ابتدایی کره با حملات متعدد به دنبال گلزنی بود که توپ‌ها یکی پس از دیگری راهی کرنر می‌شد. در دقیقه ۱۵ ضربه سر خطرناک مهاجم کره با واکنش دیدنی بیرانوند بازهم یک کرنر برای حریف به همراه داشت. سه دقیقه بعد شوت دیدنی طارمی از پشت محوطه جریمه دروازه کره را به خطر انداخت اما این توپ توسط گلر مهار شد. در دقیقه ۲۵ باز هم صحنه‌ای جذاب توسط ایران خلق شد و این بار علیرضا جهانبخش شوتی دیدنی را به راهی دروازه کره جنوبی کرد که باز هم هیون وو مانع گل شدن آن شد. در دقیقه ۳۰ فرصت یک پنالتی از ایران گرفته شد، جایی که مهدی طارمی در محوطه جریمه کره جنوبی نقش بر زمین شد اما داور اعتقادی به پنالتی بودن آن اعتقادی نداشت. در ادامه مسابقه هم حملات متعدد ایران باز هم راهی به دروازه حریف پیدا نکرد اما مهم‌ترین لحظه مسابقه در نیمه نخست، در ثانیه‌های پایانی رقم خورد. توپ ارسالی لی یونگ از سمت راست زمین و ضربه زیبای سانگ‌هو به زیر طاق دروازه بیرانوند برخورد کرد، اما راهی به دروازه نداشت.

 

نیمه دوم

آغاز نیمه دوم هم خسته کننده بود. دو تیم در ابتدای چهل و پنج دقیق دوم ترجیح دادند به شناخت نقاط ضعف خود بپردازند و در ادامه بازی جذاب‌تر شد. حرکت تکنیکی مهدی ترابی و پاس او را احمد نوراللهی با شوت تماشایی از پشت محوطه جریمه زد که توپ پس از برخورد به تیرک افقی دروازه کره جنوبی دفع شد تا نخستین گل بازی در دقیقه ۵۵ ثبت نشود. اما سه دقیقه بعد، پاس بلند از زمین کره جنوبی با ناهماهنگی میلاد محمدی و مرتضی پورعلی‌گنجی فرصت گلزنی را در اختیار هوانگ اوی‌جو قرار داد تا این بازیکن بعد از تک به تک شدن با بیرانوند، با ضربه چیپ زیبا دروازه ایران را باز کند. بدین ترتیب کره جنوبی پس از هشت سال موفق شد دروازه ایران را باز کند.

اما این پیروزی خیلی طولانی نشد و در دقیقه ۶۲ ارسال رامین رضاییان از روی کرنر سمت راست زمین روی خروج ناقص هیون وو، بعد از برخورد به بدن مرتضی پورعلی‌گنجی و پای کیم یونگ‌وون وارد دروازه کره جنوبی شد تا گل تساوی ایران به ثمر برسد. در دقیقه ۹۰ شوت سرکش مهاجم کره جنوبی از خارج از محوطه جریمه توسط علیرضا بیرانوند دفع شد. در دقیقه ۹۲ هم کره‌ای ها فرصت خوبی را از دست دادند که توسط نادر عزت‌اللهی مدیریت شد. در ادامه با وجود اشتباهات متعدد دو تیم، مسابقه در نهایت با همین نتیجه به پایان رسید.

انتهای پیام /

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi