پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:19:37 - شنبه 4 آذر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کرمانی‌ها ۱۵۰۰ اسلحه غیرمجاز را داوطلبانه تحویل دادند
رئیس کل دادگستری کرمان با اشاره به طرح جمع‌آوری داوطلبانه اسلحه‌های غیرمجاز در استان گفت: تاکنون دارندگان سلاح غیرمجاز ۱۵۰۰ سلاح را داوطلبانه تحویل دادند.

به گزارش دانشجو آزاد: حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی صبح امروز در پنجمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به فراوانی سرقت در استان و کشور، اظهار داشت: مقابله با سرقت نباید از دستور کار مسئولین مربوطه خارج شود و خوشبختانه با اقدامات انجام شده در چند سال اخیر مقداری نرخ رشد سرقت کنترل شده است و این موفقیت را نباید کوچک بشماریم.

وی با بیان اینکه استان کرمان رتبه نهم کشوری در بحث سرقت را دارد و با اقدامات موثر انجام شده و نرخ سرقت کاهش یافته است، گفت: کاهش سرقت سیم برق را داشتیم و کارهای بسیار مطلوبی در مقابله با سرقت سیم برق انجام شده، اما این اقدامات نباید متوقف شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه از حدود یک سال و نیم پیش به سارقان سخت می‌گیریم و حتی به آنها مرخصی داده نمی‌شود، مگر موارد خیلی ضروری، ادامه داد: عفو پایان سال گذشته نیز مشمول سارقان نشده است.

وی در ادامه خواستار تسریع در نصب دوربین‌های پایش تصویری شد و این سامانه‌ها در ردیابی سارقین و مسائل امنیتی شهرها مهم دانست و گفت: ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی و تجمیع آنها نیز ضرورت دارد.

حمیدی افزود: اموال سرقتی به کارگاه‌های ضایعاتی منتقل می‌شود و از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۱۲ کارگاه ضایعاتی پلمب شده است و کارگاه‌های مجاز نیز باید تجمیع شوند و نیاز است که دستگاه‌های خدمت رسان زیرساخت‌های مورد نیاز آن را تکمیل کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به طرح جمع‌آوری داوطلبانه اسلحه‌های غیرمجاز در ماه‌های گذشته تصریح کرد: شوراها تامین و پیشگیری استان و شهرستان اقداماتی انجام شده و حدود هزار و ۵۰۰ سلاح تحویل داده شده و برای جلوگیری از جرایم خشن این طرح باید استمرار یابد.

مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه از ابتدای سال همه جلسات این شورا به موضوع سرقت پرداخته است، گفت: سرقت در رتبه اول جرایم استان و کرمان در این زمینه در رتبه نهم کشور قرار دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از اجرای طرح پیشگیری از وقوع سرقت و تاثیرات مثبت آن سخن گفت و عنوان کرد: برخوردهای قاطعانه‌ای با سارقین به ویژه سرقت سیم برق انجام شده است، اما بانک اطلاعاتی در خصوص اموال سرقتی در استان نداریم و این بانک با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه باید ایجاد شود.

عبدالعلی روانبخش، جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه تعداد دوربین‌های پایش تصویری در کرمان افزایش یافته است، اما در برخی نقاط باید دوربین نصب شود، گفت: در راستای ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی شهر کرمان تعداد کارگاه‌های ضایعاتی از ۹۰۰ مورد به حدود ۴۰۰ مورد رسیده است.

سعید شعرباف، شهردار کرمان نیز با اشاره به اینکه ۴۰ سامانه پلاک خوان خودرو در حال کار است و ۳۵ سامانه نظارتی تحویل شده است، بیان کرد: هفت دوربین پایش تصویری در شهر کرمان به‌روزرسانی شده و ۱۳ دوربین پایش تصویری در گلزار شهدای کرمان و سه دوربین دیگر در هفت باغ علوی نصب خواهد شد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi