پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

1:39:31 - پنجشنبه 14 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کرمان، رتبه اول کشور از لحاظ تحصیلات دانشگاهی
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: متاسفانه استان کرمان در خیلی از مباحث نگاه مردانه ای داشته است و به شایستگی های دختران استان نگاه جدی نشده است.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا،“سید السادات حسینی” شامگاه چهارشنبه ۱۳ آبانماه در پانل آموزش و پژوهش طرح آمایش استان در جهاددانشگاهی با بیان این مطلب اظهار کرد: طبق آمار و ارقام گرفته شده از مرکز آمار و اطلاعات، استان کرمان جوانترین استان کشور می باشد.

وی با اشاره به وضعیت تحصیلاتی مردم استان کرمان نیز گفت: از لحاظ تحصیلات دانشگاهی، استان کرمان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است ضمن انکه از حیث تعداد فارغ التحصیلان دختر نیز استان کرمان در رتبه اول کشوری قرار دارد.

مشاور استاندار کرمان در امور زنان و خانواده با بیان اینکه استان کرمان از لحاظ داشتن زنان و دختران روستایی در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است افزود:باید ریشه یابی کنیم که چرا در استان کرمان بیشترین میزان دانشجو و فارغ التحصیل دانشگاهی مربوط به دخترانی است که باانگیزه وارد دانشگاه شده بودند اما از سوی دیگر بیکارترین قشر این استان نیز همین دختران بوده و آنها را افسرده کرده است.

حسینی با بیان اینکه استان کرمان توانمندی های لازم در حوزه آموزش و پژوهش را دارد اظهار کرد: اما باید اذعان کرد که توسعه آموزش و پژوهش در استان متناسب با نیاز منطقه ای و استانی نبوده است و دلیل این امر نیز مربوط به نبودن هم افزایی  و وحدت در برنامه های علمی و پژوهشی استان صورت نگرفته است.

وی با انتقاد بر اینکه بیشتر پژوهش های صورت گرفته در استان به صورت انفرادی بوده است اظهار کرد: نگاه ما در استان هیچوقت نگاه گروهی نبوده است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به دیگر دلیل عدم متناسب بودن توسعه آموزش و پژوهش با نیازهای منطقه ای و استانی اظهار کرد: نبود تعامل به دانشگاه و آموزش و پرورش، دانشگاه و صنعت، دانشگاه و دستگاه های اجرایی یکی دیگر از دلایل این امر می باشد که نتوانسته است دانشگاه نقش خود را در صنعت و تولید استان ایفا کند.

حسینی با تاکید بر اینکه باید یک نیازسنجی در اخذ رشته ها برای دانشگاه های هر منطقه در استان صورت گیرد تصریح کرد: فرهنگ های بومی یکی دیگر از مواردی است که باید در طرح آمایش سرزمین به آن توجه ویژه ای شود زیرا همواره جای فرهنگ بومی در تمام برنامه های توسعه و بالادستی استان خالی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه عدم توجه به نیروی انسانی در طرح آمایش سرزمینی موجب چالش های فراوانی در آینده برای استان خواهد شد تصریح کرد: استعدادسنجی و نیازسنجی از دیگر مواردی است که باید در طرح آمایش سرزمین به آن توجه شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه باید یک تغییر نگاه جنسیتی در طرح آمایش سرزمین صورت گیرد اظهار کرد: متاسفانه استان کرمان و حتی در سطح کلان کشور در خیلی از مباحث نگاه مردانه ای وجود داشته است و به شایستگی های دختران استان نگاه جدی نشده است و بتوانیم یک نگاه فراجنسیتی در این طرح داشته باشیم می توانیم به موفقیت هایی که خیلی دور نیز نمی باشند دست پیدا کنیم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi