پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:26:54 - دوشنبه 27 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کرسی آزاد اندیشی انقلاب اسلامی از این هفته آغاز می شود
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: به دلیل عدم حضور دانشجویان در شروع ترم جدید در دانشگاه ها، کرسی آزاد اندیشی حوزه انقلاب اسلامی از این هفته آغاز می شود.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ حسین میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برگزاری کسری های آزاد اندیشی در حوزه انقلاب اسلامی گفت: هدفگذاری ما این بوده که در آغاز ترم جدید به مناسبت دهه فجر این کرسی ها برگزار شود، اما ایام قبل از دهه فجر آغاز ترم تحصیلی است. دانشگاه ها فعالیت رسمی دارند و دانشجویان بطور کامل حضور ندارند. از این رو فعالیت این کرسیها از این هفته آغاز می شود و تا آخر اسفند ادامه دارد.

وی در خصوص فعالیت های صورت گرفته به مناسبت دهه فجر گفت: برگزاری پیاده راه انقلاب اسلامی در پیاده روی دانشگاه تهران، تجدید میثاق دانشجویان و دانشگاهیان با آرمان های امام راحل، فعالیت تبلیغی و ترویجی در دفاع از پیامبر اسلام از جمله فعالیت های صورت گرفته در دهه فجر بود.

مدیر کل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: با توجه به اهانتی که به پیامبر اکرم (ص) صورت گرفته بود و همچنین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر فعالیت های تبلیغی و ترویجی بوده ولی دغدغه اصلی ما کرسی های آزاد اندیشی است و این کرسی ها به فهم بهتر مسائلی که در انقلاب اسلامی رخ داده کمک بهتری می کند و در همین راستا آئین نامه کرسی های آزاد اندیشی را اصلاح کردیم و وزارت علوم تنها در سر فصل ها وارد می شود و دخالت دیگری برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی ندارد.

میرزایی در خصوص ممنوعیت برای دعوت از سخنران و مهمان در این کرسی ها گفت: با رعایت قوانین و خط قرمز ها هیچ ممنوعیتی برای دعوت از مهمان و شخصیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وجود ندارد و حتی می توانند یک مخالف جدی را دعوت کنند به شرط آنکه در مقابل، یک موافق جدی هم برای پاسخ به مسائل مطرح شده حضور داشته باشد؛ چراکه اگر تنها یک مخالف و یا یک موافق حضور داشته باشد اسم این کرسی آزاد اندیشی نیست.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi