پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:58:17 - چهارشنبه 16 فروردین 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کتاب «کاربرد مدل‌های یادگیری ماشین در علوم کشاورزی و هواشناسی» توسط موسسه بین‌المللی چاپ شد
کتاب «کاربرد مدل‌های یادگیری ماشین در علوم کشاورزی و هواشناسی» که با مشارکت عضو هیئت علمی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تالیف شده، توسط انتشارات بین المللی Springer در سال ۲۰۲۳ چاپ شد.

به گزارش دانشجو آزاد: این کتاب Application of Machine Learning Models in Agricultural and Meteorological Sciences شامل ۱۸ فصل است که در آن مدلهای جدید یادگیری ماشین، پیاده سازی و کاربرد آنها در زمینه های علوم کشاورزی و هواشناسی مطرح و مدلسازی شده است.

این کتاب تالیف دکتر اکرم سیفی دانشیار مهندسی آب دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان، دکتر محمد احترام محقق پسادکتری عمران و هوش مصنوعی از دانشگاه های سمنان و گوئلف کانادا و دکتر فاطمه برزگری از دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه پیام نور تهران است و به نوعی روش‌های فرا ابتکاری یادگیری ماشین الهام گرفته از طبیعت در علوم کشاورزی و هواشناسی را ارائه می کند.

در کتاب حاضر الگوریتهای جدید آموزش هیبریدی یادگیری ماشین ارائه شده و اقدام به توسعه و پیاده سازی آنها در زمینه های مختلف تبخیر و تعرق، بارش رواناب، دما، نیاز آبی گیاه، نفوذ آب در خاک، تابش خورشیدی، باد و الگوی دمای نقطه شبنم در کشاورزی و هواشناسی تحت شرایط عدم قطعیت شده است.  

ساختار و محتوای کتاب به صورتی تهیه شده است که نیاز طیف وسیعی از خوانندگان، از مبتدیان تا متخصصان که در جستجوی یک ارائه کامل، شفاف و نظام‌مند از الگوریتم‌های فرا ابتکاری در یادگیری ماشین می‌باشند را پاسخ می دهد.

دکتر سیفی(عضو هیئت علمی دانشگاه ولیعصر رفسنجان) پیش از این موفق به چاپ ۳۵ مقاله در ژورنالهای معتبر بین المللی با نمایه JCR و کسب عنوان پژوهشگر برتر جوان دانشگاه شده است.

کتاب «کاربرد مدل‌های یادگیری ماشین در علوم کشاورزی و هواشناسی» توسط موسسه بین‌المللی چاپ شد

این کتاب، ‏هم‌اکنون در وبگاه Springer منتشر شده است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت‏ مشاهده آن به آدرس
 https://link.springer.com/book/۱۰.۱۰۰۷/۹۷۸-۹۸۱-۱۹-۹۷۳۳-۴
 مراجعه کنند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi