پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

6:09:42 - یکشنبه 3 اسفند 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس پلیس راه کشور خبر داد؛
کاهش ۷۰ درصدی ترافیک در نتیجه اعمال محدودیت های کرونایی/ کویری بودن استان کرمان، رانندگی در این منطقه را حادثه خیز کرده است
هادی امیدوار گفت: ر سال جاری ماموریت توان پلیس تا حدود ۳۵ درصد به سمت ماموریت های کرونایی حرکت کرد، در ابتدا محدودیت فراگیر در سراسر کشور اعمال شد، همین امر سبب شد تا در ابتدا شاهد کاهش ۷۰ درصدی ترافیک در درون و برون شهرها باشیم.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از “راه آرمان” صبح امروز نشست خبری رئیس پلیس راه کشور با حضور اصحاب رسانه در ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمان برگزار شد.

هادی امیدوار رئیس پلیس راه کشور در این نشست اظهار کرد: پلیس راه کشور ۴هدف کلی در ارائه خدمات پیش بینی کرده است، که شامل مدیریت ترافیک، تسهیل عبور و مرور شهروندان در حوزه شهری و برون شهری (رفع راهبندان ها و گره های ترافیکی)، کاهش تصادفات جاده ای، مدیریت حوادث و کاهش آن که به صرفه جویی در هزینه ها کمک می کند و حوزه خدمات، می شود.

وی افزود: در تمامی این برنامه ها رویکرد پلیس هوشمند سازی است، استفاده از سامانه های هوشمند نظارتی، کنترلی، خدماتی و مدیریت ترافیک، در کنار آن هوشمند سازی نیروهای پلیس راه در شهرها همواره انجام می شود.

کاهش ۷۰ درصدی ترافیک در نتیجه اعمال محدودیت های کرونایی

رئیس پلیس راه کشور مطرح کرد: در سال جاری ماموریت توان پلیس تا حدود ۳۵ درصد به سمت ماموریت های کرونایی حرکت کرد، در ابتدا محدودیت فراگیر در سراسر کشور اعمال شد و پس از آن کم کم در تمام شهرهای کشور حاکم شد، همین امر سبب شد تا در ابتدا شاهد کاهش ۷۰ درصدی ترافیک در درون و برون شهرها باشیم.

امیدوار عنوان کرد: اکنون ۵ مرحله از محدودیت ها را در فواصل زمانی مختلف اجرا کردیم که به صورت منطقه ای است و در استان های گیلان، مازندران، اهواز، خوزستان، اصفهان، شیراز و ۲ جزیره جنوبی در حال اجرا است.

وی یادآور شد: ما به عنوان سرباز در اجرای فرامین مقام معظم رهبری مکلف به انجام وظیفه هستیم، اگر چه از همراهی مردم تشکر می کنم در هر جا که ماموریت داشتیم کمتر از یک درصد مردم تخلف داشتند.

رئیس پلیس راه کشور گفت: تلفات جاده ای کمتر از ۱۱ هزار کاهش کاهش یافته و مجروحین کمتر از این آمار هستند، اما در حوزه حوادث مربوط به راه، ایمنی خوردو و سلامت راننده همچنان تلفات و مجروحیت وجود دارد.

امیدوار تاکید کرد: حدود ۷۵ درصد حوادث به خطای انسانی مربوط می شود، بیش از ۲ هزار سامانه در خصوص کنترل و نظارت جاده ای و به همین میزان در حوزه درون شهری کنترل را انجام می دهند.

وی ادامه داد: شیوع کرونا در سال ۹۹ باعث شد حضور ما در مبادی ورودی شهرها متمرکزتر باشد، از این رو رفتار ترافیکی رانندگان تغییر کرد.

۸۰ درصد حوادث مربوط به ۶ تخلف حادثه ساز است

رئیس پلیس راه کشور توضیح داد: در حوزه درون شهری و جاده ها مردم به سمت راه های فرعی حرکت کردند اما قطعا راننده متناسب با شرایط راه باید رفتار کرده و احتیاط کند اما در بین کاربران این احتیاط کمتر وجود دارد.

امیدوار اظهار کرد: تقریبا غالب مردم قوانین و احتیاط را بیشتر رعایت می کنند، میانگین تردد بین استانی یک و نیم میلیون است و خوشبختانه فراوانی حوادث کم شده اما شدت حوادث همچنان وجود دارد.

وی افزود: ۶ تخلف حادثه ساز که که ۸۰ درصد حوادث به  آن اختصاص دارد و  در اولویت کاری پلیس است شامل سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، استفاده از موبایل، انحراف در حرکت، نقص فنی وسیله نقلیه و عدم استفاده کمربند ایمنی توسط سرنشینان می شود.

رئیس پلیس راه کشور ابراز کرد: در واقع همه حوادث به نحوه رفتار انسان ها باز می گردد، چرا که راه، خودرو و … را انسان می سازد اما اگر مردم رعایت کنند، با قانون مداری و همکاری با پلیس راه حوادث کمتر می شود.

امیدوار گفت: در حوزه فرهنگسازی اکنون با آموزش و پرورش همکاری داریم، دانش آموزان ابتدایی ۱۱ سال دیگر راننده خواهد بود از این رو خوب است که محتوای درسی به عنوان یک کتاب در آموزش و پرورش نوشته شود، این آمادگی را داریم تا کتاب هایی در این رابطه متناسب با سال های آموزشی تدوین و تدریس کنیم.

کویری بودن استان کرمان، رانندگی در این منطقه را حادثه خیز کرده است

وی یادآور شد: اگر چه خلا فرهنگی اکنون وجود دارد اما در تلاشیم با کمک معاونت اجتماعی این خلا را پر کنیم، تاکنون از طریق فضای مجازی توانسته ایم آموزش های مختلفی را ارائه دهیم.

رئیس پلیس راه کشور تشریح کرد: استان کرمان  از جمله مسیرهای اصلی تردد در کشور محسوب می شود، علاوه بر اینکه رتبه اول معادن کشور را دارا است، در حوزه گردشگری نیز ظرفیت خوبی دارد و از نظر اهمیت حمل و نقل  و تعداد پاسگاه های پلیس راه رتبه سوم کشور را دارا است.

امیدوار در پایان خاطرنشان کرد: جاده های استان کرمان از نظر کیفیت و طول بزرگراه ها رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده اند اما به دلیل کویری بودن این منطقه، رانندگی حادثه خیز است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi