پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:17:12 - چهارشنبه 28 بهمن 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کاندیدای محترم تو نماینده منی نه حزبت/نتیجه ۳۷ سال رای دادن امنیت و آرامش است/ کاندیداها وعده های صنفی ندهند
۳۷ سال است که نتیجه رای دادن ما مشخص است و نتیجه آن امنیت و آرامشی است که در کشور وجود دارد.

به گزارش “دانشجو آزاد” در حالیکه چند روز بیشتر به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای سلامی نمانده است، دوربین شبکه سه سیما با منطقه آزاد به دانشگاه شهید باهنر کرمان آمد و دانشجویان کرمانی نظرات خود در خصوص انتخابات را ارائه می دادند.

یکی از دانشجویان دختر گفت: کسی که ما انتخاب می کنیم به قوه مقننه می رود و برای زندگی من قانون تصویب می کند اول باید خودش به همان قانون که قبلا نماینده های قبلی مصوب کردند پایبند باشد پایبندی هم به عمل است؛ نماینده قانون گزار خودش باید عامل به قانون باشد چون خودش از مجرای همین قانون کاندیدا شده اما متاسفانه در حال حاضر می بینیم که عده ای شبهاتی به قانون وارد می کنند و اینکه فلان مرجع به قانون عمل نمی کند.

کاندیدای محترم تو نماینده منی نه حزبت

وی ادامه داد: بحث دیگر این است که من می گویم جناب نماینده تو نماینده من هستی نه نماینده حزبت، مجلس قانون گزاری جای حزب بازی و سیاسی بازی نیست جای این است که مشکلات من و مشکلات نظام را حل کنی نه اینکه صرفا یکسری اهداف سیاسی داشته باشی.

رای من سفید است

دانشجوی دیگری عنوان کرد: رای من سفید است چون انتخابات یعنی رای به نظام ولی به هیچ نماینده ای رای نمی دهم چون این همه سال داریم رای می دهیم و عده ای به مجلس می روند غیر از بازی کردن با تبلت و جنگ و دعوا چه فایده ای برای ما داشته است؟ من تا الان از مجلس هر چه از رسانه ملی دیدم بازی کردن با تبلت و جنگ و دعوا و تشنج بوده پس من فقط یک رای سفید به نظام جمهوری اسلامی می دهم و به هیچ نماینده ای از هیچ حزب و گروهی رای نخواهم داد.

یکی دیگر از دانشجویان پشت تریبون آمد و اینطور آغاز کرد: من رای می دهم! به نظرم جمله من رای میدهم یا نمی دهم دیگر کلیشه ای شده است اگر بصیرت داشته باشیم می‌بینیم که فقط دشمنان ما هستند که دنبال رای ندادن ما هستند.

وی افزود: کوچکترین تاثیر ما در جامعه با همین رای دادن است و اگر بخواهیم همین تاثیر را نیز از خودمان بگیریم قطعا نمی توانیم انتقاد کنیم که نماینده های ما چه می کنند؟ ولی بحثی که امروز در جامعه است فراتر از اینهاست در دوره های گذشته می دیدیم که بحث سر این بود که انتخاب اصلح را داشته باشیم، امروز علاوه براین بحث حرارات انتخاباتی و حضور حداکثری مطرح است اما انتظار ما این است که دولت و مجلس بحث حرارت دادن به انتخابات را با بحث های دیگر اشتباه نگیرند مگر حضور برخی افراد در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان چه تاثیری در پازل آقایان داشته که الان به رد صلاحیت ها اعتراض می کنند اینها سوالاتی است که باید دولتمردان ما پاسخگو باشند؛ از یک طرف می گویند شرکت کنید از طرف دیگر نهادی که تایید صلاحیت می کند را زیر سوال می برند.

نتیجه ۳۷ سال رای دادن امنیت و آرامش است/ کاندیداها وعده های صنفی ندهند

یکی از دانشجویان پسر با نگاهی دیگر به انتخابات گفت: ۳۷ سال است که نتیجه رای دادن ما مشخص است و نتیجه آن امنیت و آرامشی است که در کشور وجود دارد، من باید رای دهم و انتظارات خود از نماینده منتخب خود را عنوان کنم؛ از نظر بنده نماینده مجلس باید ارتباطی بین بخش علمی جامعه و بخش صنعتی آن فراهم کند و نیازهای جوانان را برطرف کند.

وی ادامه داد: انشاالله نماینده اصلح رای بیاورد در بحث تبلیغات هم دوست داریم اخلاقیات رعایت شود و وعده هایی که در اختیارات نمایندگان نیست به مردم داده نشود چون وظیفه مجلس قانون گزاری است و نباید وعده های صنفی داده شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi