پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:43:01 - دوشنبه 27 آذر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان پاسخ داد:
چگونه می‌توانیم دانشگاه حکمت بنیان داشته باشیم؟
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: در دانشگاه حکمت بنیان شیوه‌ای از آموزش در دستور کار قرار دارد تا کسی که دانش آموخته می‌شود، مفید باشد، در این دانشگاه، دانشجو واقعی کسی است که بتواند مشکلی از مملکت را حل کند.

به گزارش دانشجو آزاد:  حسین اکبری‌فرد در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری راه آرمان؛ ضمن تبریک ۲۷ آذرماه روز وحدت حوزه و دانشگاه و گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله مفتح با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو نهادی هستند که رسالت مشخصی دارند، گفت: همه مراکزی که در راستای آموزش و تحقیق فعالیت می‌کنند، بیشترین کاری که انجام می‌دهند، سرمایه‌گذاری بر سرمایه‌ها و منابع انسانی است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه ما انسان‌ها را در مراکز آموزشی توانمند می‌کنیم تا بتوانند در کشور پیشرفت کنند، ادامه داد: اهمیت و ارزش هیچ سرمایه‌ای بالاتر از سرمایه انسانی نیست؛ چرا که این سرمایه‌ها می‌توانند سرمایه‌های فیزیکی و طبیعی را برای رشد و تعالی جامعه استفاده کنند که در این راستا، دانشگاه‌ها می‌توانند ما را در این مسئله توانمند کنند تا بتوانیم ارتباط خوبی با حوزه‌ها داشته باشیم.

وی بیان کرد: در راستای وحدت حوزه و دانشگاه، هفته گذشته دو تفاهم‌نامه با مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و برادران استان امضا کرده‌ایم تا بتوانیم همکاری‌های مشترکی داشته باشیم و از ظرفیت و امکانات این دو نهاد استفاده کنیم، چه از حضور اساتید حوزه که مورد نیاز دانشگاه است و حوزه می‌تواند کمک کند و چه استفاده از اساتید در راستای مسائل مورد نیاز حوزه.

اکبری‌فرد ابراز کرد: در حوزه یک روش و مدلی از آموزش داریم که شاید امروزه دانشگاه‌ها به آن نیاز داشته باشند، به‌ویژه اینکه در چند سال اخیر مسئله دانشگاه حکمت بنیان یعنی دانشگاهی که بتواند شاگردپروری کند، مطرح شده است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: می‌دانیم روش آموزش و پژوهش در حوزه‌های علمیه مبتنی بر روش‌هایی است که در گذشته بسیار خوب جواب داده است و اگر شخصی در حوزه علمیه تحصیل می‌کرد، افتخارش این بود که شاگرد فلان مرجع و آیت‌الله است و این افراد را به اعتبار اساتیدشان شناخته‌ایم و در دانشگاه نیز افراد به اعتبار دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند، شناخته می‌شوند.

وی در خصوص رویه‌ای دانشگاه حکمت بنیان اظهار کرد: در دانشگاه حکمت بنیان شیوه‌ای از آموزش در دستور کار قرار دارد تا کسی که دانش آموخته می‌شود، مفید باشد، در این دانشگاه، دانشجو واقعی کسی است که بتواند مشکلی از مملکت را حل کند.

اکبری‌فرد گفت: شیوه‌هایی از آموزش را در حوزه داریم که از گذشته بوده و همچنان ادامه دارد و با همان شیوه‌ها شاگردپروری می‌کنند؛ بنابراین اگر ارتباط واقعی‌تر و کاری‌تر بین دانشگاه و حوزه به‌وجود آید، می‌توانیم به سمت دانشگاه حکمت بنیان که یکی از خواسته رهبر معظم انقلاب است، حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان خاطرنشان کرد: با وحدت حوزه و دانشگاه از منابع کتاب‌خانه‌ای هر دو نهاد می‌توانیم استفاده کنیم همان‌گونه که هم‌اکنون شاهد حضور اساتید حوزه در گروه‌های معارف هستیم و امیدواریم از اساتید علوم پایه دانشگاه‌ها، در حوزه‌های علمیه نیز استفاده شود تا شاهد حضور اساتید در حوزه‌های علمیه باشیم.

انتهای خبر/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi