پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

22:24:57 - چهارشنبه 11 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مخالفان کرسی آزاداندیشی موافقان چاقوکشی
کرسی های آزاد اندیشی حق دانشگاهیان و سوال و جواب کار دانشجو است چرا که ما مطالبه گر هستیم.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ “لغو شد” اینها کلماتی نیست که برای یک اردوی مختلط یا یک سخنرانی احساسی در دانشگاه به کار رود اینها کلماتی است که در مقابل یک کرسی آزاد اندیشی بکار می روند.

سال ها است که دلسوزان نظام و در راس آنها رهبر انقلاب بر کرسی های آزاد اندیشی تاکید می کنند حتی کار بجایی می رسد که دانشجویان را به خاطر بی توجهی به آن مورد عتاب قرار می دهند.

کرسی هایی که قرار است شبهات را پاسخ گوید، راهکار ها را مورد نقد قرار دهد و نظریاتی از آن خارج شود که راهگشای مشکلات جامعه شود. اما برخی در این میان تنها به دنبال هیاهوهای خود هستند. آنها دانشجو را سیاسی نمی خواهند بلکه یک دانشگاه سیاست زده می خواهند که در آن به راحتی اهداف خود را دنبال کنند.

سخنرانی های آتشین و بی محتوا در حمایت از فتنه برگزار می کنند، آمار غلط می دهند، کنسرت و اردوی مختلط برگزار می کنند تا جوانان یادشان برود برای تولید علم و مباحث صحیح به این محیط آمده اند.

اجازه می دهند کسانی که دیروز به سمت سخنرانان دانشگاه کفش پرت می کردند امروز در این محیط علمی چاقو بکشند تا منفذ های نفوذ بزرگتر شوند.

می خواهند یادمان برود که یک پایشان را روی پدال ترمز علمی کشور قرارداده اند و پای دیگر شان را روی گلوی ارزش ها و مقدسات گذاشته اند.

یادمان برود که بپرسیم چرا چرخ علمی کشور نمی گردد مگر نه اینکه علم بهتر از ثروت است آن هم ثروت های نفتی که هرروز دکلش گم می شود.

اما بگذار یادمان باشد کرسی های آزاد اندیشی حق دانشگاهیان و سوال و جواب کار دانشجو است چرا که ما مطالبه گر هستیم.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi