پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:34:47 - سه شنبه 10 اسفند 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان خبر داد:
پیکر هفت شهید در دانشگاههای استان کرمان به خاک سپرده می شود
مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان خبر داد: دانشگاه آزاد کهنوج، دانشگاه جیرفت، دانشگاه صنعتی رفسنجان و دانشگاه پیام نور کرمان میزبان شهدای گمنام هستند و هفت شهید در این دانشگاه‌ها دفن و این شهدا روز چهارشنبه و مصادف با شب شهادت حضرت فاطمه (س) در کرمان تشییع می‌شوند.

به گزارش “دانشجوآزاد” در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) باردیگر رنگ بوی رشادت گرفت و۱۸ ستاره نورانی با حضورشان در شهر فضای غربت زده شهر را نورافشانی کردند

محمدمهدی ابوالحسنی  مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این شهدا فردا سه‌شنبه ۱۰ اسفندماه جاری مهمان ششمین کنگره ادبیات پایداری در دانشگاه شهید باهنر هستند، خاطرنشان کرد: آیین وداع با این شهدا امشب در بیت‌الزهرا (س) واقع در خیابان شهید رجایی کرمان کوچه شماره چهار برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد کهنوج، دانشگاه جیرفت، دانشگاه صنعتی رفسنجان و دانشگاه پیام نور کرمان میزبان شهدای گمنام هستند و هفت شهید در این دانشگاه‌ها دفن و این شهدا روز چهارشنبه و مصادف با شب شهادت حضرت فاطمه (س) در کرمان تشییع می‌شوند.

ابوالحسنی گفت: در ادامه پیکر این شهدای عزیز در شهرهای هنزاء رابر دو شهید، جیرفت دو شهید، خواجه شهر سیرجان دو شهید، انار و امین‌شهر انار دو شهید و جبالبارز جیرفت نیز یک شهید گمنام و یک شهید شناسایی شده نیز در رفسنجان تشییع و تدفین می‌شود.

وی تصریح کرد: از مجموع دو شهید در خواجه شهر سیرجان یکی متعلق به عملیات خیبر است که ۲۴ ساله است و در سال ۶۲ به شهادت رسیده است و شهید دیگر نیز در عملیات محرم به شهادت رسیده که در شرق دجله تفحص شده و در سال ۶۱ به شهادت رسیده است.

ابوالحسنی عنوان کرد: در شهر انار نیز در گذشته یک شهید دفن شده و شهید دوم نیز متعلق به عملیات بدر و ۱۹ ساله است که در سال ۶۳ به شهادت رسیده است.

وی عنوان کرد کرد: در امین‌شهرانار نیز یک شهید مربوط به عملیات بدر دفن می‌شود و یک شهید نیز در تک‌های پایان جنگ دشمن به شهادت رسیده که ۲۰ ساله است و در سال ۶۷ به شهادت رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به شهدایی که در شهر هنزاء رابر دفن می‌شوند، گفت: یکی از این شهدا در عملیات بدر در سال ۶۳ به شهادت رسیده و دیگری نیز در تک دشمن در سن ۲۲ سالگی و سال ۶۷ به شهادت رسیده است.

وی با اشاره به دفن دو شهید در دانشگاه جیرفت و اینکه یکی از این شهدا مربوط به عملیات بدر و شهید دیگر نیز مربوط به عملیات محرم است، افزود: شهدایی که در کهنوج دفن می‌شوند نیز یکی مربوط به عملیات بدر است که در سن ۲۱ سالگی و در سال ۶۳ به شهادت رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه شهید دیگر در کهنوج نیز در تک دشمن در منطقه زبیدات عراق در سال ۶۷ به شهادت رسیده است، بیان داشت: شهیدی که در منطقه جبالبارز جیرفت دفن می‌شود، مربوط به عملیات بدر و ۲۴ ساله است و در سال ۶۳ به شهادت رسیده است.

وی عنوان کرد: از دو شهیدی که در دانشگاه پیام نور کرمان دفن می‌شوند، یکی مربوط به عملیات بدر است که در شرق دجله تفحص شده و ۲۴ ساله است و شهید دیگر نیز مربوط به عملیات ایذائی والفجر هشت است که در جزیره ام‌الرصاص عراق تفحص شده و در ۲۳ سالگی به شهادت رسیده است.

ابوالحسنی با اشاره به شهدایی که در بلورد سیرجان دفن می‌شوند، تصریح کرد: یکی از این شهدای گرانقدر متعلق به عملیات خیبر است که در جزیره مجنون تفحص شده و در سال ۶۲ که به شهادت رسیده و ۲۵ ساله بوده است و شهید دیگر نیز در سال ۶۵ و در عملیات کربلای چهار در جزیره ام‌الرصاص عراق به شهادت رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه شهید گمنامی که در دانشگاه صنعتی سیرجان دفن می‌شود، مربوط به عملیات والفجر یک است که در فکه و در سال ۶۱ به شهادت رسیده است، ابراز داشت: شهید حسن عبداللهی متعلق به عملیات کربلای چهار و از غواصان گردان ۴۱۰ لشکر ثارالله بوده که در روز پنجشنبه در شهرستان رفسنجان تشییع و تدفین می‌شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi