پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:46:47 - یکشنبه 21 آبان 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای:
پیوست شغلی برای تمام رشته‌های درسی تعریف شود
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه برای جمعیت جوان کشور باید اشتغال ایجاد کرد، گفت: تلاش بر این است برای تمام رشته‌های درسی پیوست شغلی تعریف شود.

 به گزارش دانشجو آزاد: عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور صبح امروز در نخستین کنسرسیوم اشتغال ایران که به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران کرمان برگزار شد، اظهار داشت: امروز روز پرافتخاری برای مجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور است چرا که گامی در جهت اشتغال در کشور برداشته می‌شود و صنایع بزرگ و متوسط نیز استقبال خوبی از آن کردند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها از نسل یک تا چهار تکامل داشتند، گفت: امروز می‌بینیم که دانشگاه‌های ما در کشور صرف مسائل تحقیقاتی و علمی نیستند و مأموریت محور فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه دانشگاه باید نیاز جامعه را برطرف کند و در این زمینه برنامه داشته باشد، افزود: یکی از ارکان توسعه در کشورها، توسعه منابع انسانی است.

وی با تاکید بر اینکه برای جمعیت جوان کشور باید اشتغال ایجاد کرد و تلاش بر این است برای تمام رشته‌های درسی پیوست شغلی تعریف شود، ادامه داد: در این زمینه با صاحبان صنایع جلساتی داشتیم و نیازسنجی آنها به نیروی انسانی با چه مهارتی را پیگیری کردیم.

خسرویان با اشاره به برگزاری کنسرسیوم تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال در استان کرمان، بیان کرد: رویدادی که امروز در استان کرمان عملیاتی می‌شود که یک گام مهم برای مهارت‌افزایی و در نتیجه اشتغال جوانان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای سعی می‌کند که مشکل کمبود نیروی ماهر را برطرف کند، گفت: صنایع می‌توانند نیروی ماهر و متخصص خود را از طریق دانشگاه فنی و حرفه‌ای تامین کنند و این تعامل وجود دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه بیش از ۹ هزار دانش‌آموخته دانشگاه فنی و حرفه‌ای آینده روشنی در صنعت استان کرمان دارند، افزود: با هدف‌گذاری انجام شده این کنسرسیوم به تمام کشور تعمیم داده می‌شود.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi