پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:03:55 - چهارشنبه 17 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیمان پولی دو جانبه راه واکسینه کردن اقتصاد دربرابر تحریمهاست
عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: پیمان پولی دو جانبه راه واکسینه کردن اقتصاد دربرابر تحریمهاست.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفتگوی اختصاصی با “دانشجوآزاد” در رابطه با پیمان پولی دو جانبه گفت: پیمان پولی دو جانبه روش جدیدی در ساختار تجارت بین الملل است که از زمان بروز بحران مالی در سال ۲۰۰۷ در سطح جهان مطرح شد.
وی افزود: پیمان پولی دو جانبه یعنی به جای استفاده از یک پول واسط مانند دلار و یورو، از پول کشورهای مبدأ و مقصد تجارت استفاده می‌شود و دیگر دلار واسط تجاری نیست.
استاد دانشگاه شهید باهنر کرمان ادامه داد: تاکنون ۵۰ “پیمان پولی دوجانبه” بین کشورهای مختلف امضا شده است. در این رویکرد جدید، تجارت با استفاده از پولهای محلی انجام می‌شود. .
این صاحب نظر مسائل اقتصادی با اشاره به سلطه گری آمریکا بر اقتصاد جهانی ابراز داشت:سلطه دلار آمریکا بر اقتصاد جهانی ابزاری به دست این کشور داده است تا با سلاح تحریم، کشورهای دیگر را هدف قرار دهد، پس بهترین راه واکسینه کردن اقتصاد در برابر تحریم ها همین پیمان های پولی دوجانبه است.
وی در خصوص اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: یکی از خصوصیات اقتصاد مقاومتی ارتباط دو جانبه با دنیای خارج یعنی ارتباط بر مبنای بده بستان منطقی است
وی در پایان بیان داشت: با وجود نیاز مبرم کشور در شرایط تحریم های بانکی غرب تاکنون ایران پیمان دوجانبه پولی با هیچ کشوری نداشته است این در حالی است که بسیاری از کشورها و اقتصادهای مطرح دنیا برای رهایی از سلطه دلار از چند سال گذشته به چنین اقدامی روی آورده اند، امید است مسئولین ما نیز توجه بیشتری به این مهم داشته باشند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi