پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:38:14 - دوشنبه 13 آذر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس کل دادگستری استان اعلام کرد
پیش‌بینی ۱۰۱ تخلف انتخاباتی در قانون/ پیشگیری از جرائم انتخاباتی در اولویت دادگستری کرمان
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۱۰۱ عنوان تخلف و جرم انتخاباتی در قانون پیش بینی شده و قوه قضائیه مانند سال‌های گذشته در برخورد با تخلفات انتخاباتی مدارا نخواهد کرد.

به گزارش دانشجو آزاد: حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ۱۳ آذرماه در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان کرمان اظهار کرد: جرائم و تخلفات انتخاباتی ازسوی دادستان‌های سراسر استان مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی افزود: در قانون جدید انتخابات داوطلبان نمایندگی مجلس می‌توانند به صورت مساوی و عادلانه از امکانات و ظرفیت‌های پیش بینی شده از سوی حاکمیت استفاده کنند و سازمان بازرسی استان برای بهره‌مندی عادلانه نامزدها از امکانات موظف بر نظارت بر این موضوع است. 

حمیدی بیان کرد: تجربیات خوبی از سال‌های قبل در زمینه برگزاری انتخابات حاصل شده که لازم است دبیرخانه مرکزی نقاط قوت سال‌های قبل را بکار ببندد و نقاط ضعف را برطرف کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد: شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی کاندیداها در مرکز استان کرمان و شهرستان‌ها ایجاد شده و در صورت نیاز تعداد این شعب افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به وظیفه دستگاه قضا مبنی بر نظارت بر حسن اجرای قوانین بیان کرد: دستگاه قضایی استان کرمان این وظیفه مهم را با رصد فضای حقیقی و مجازی انجام خواهد داد.

حمیدی از رصد و پیگیری فعالیت کاندیداهای نمایندگی مردم بوسیله دبیرخانه مرکزی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی خبر داد و گفت: اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی در انتخابات در مراحل مختلف قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات صورت می‌گیرد.

 رئیس کل دادگستری استان کرمان به اقدامات شبکه‌های معاند در خصوص کم رنگ جلوه دادن اهمیت انتخابات اشاره کرد و گفت: از ماه‌ها پیش دشمن با تمام توان خود از انتخابات پیش رو استفاده کرده و آن را فرصتی جهت ضربه زدن به نظام تلقی کرده است.

انتهای پیام /

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi