پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:39:16 - دوشنبه 29 آبان 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیشنهاد برگزاری همایش دانشگاه، صنعت و پدافند غیرعامل از سوی دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان
معاون اداری مالی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان در نشست کمیته پدافند غیرعامل؛ عملکرد این دانشگاه در حوزه پدافند سایبری را مطلوب توصیف کرد و از پیشنهاد برگزاری همایش دانشگاه، صنعت و پدافند غیرعامل خبر داد.

به گزارش دانشجو آزاد: معاون اداری مالی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان در نشست کمیته پدافند غیرعامل؛ عملکرد این دانشگاه در حوزه پدافند سایبری را مطلوب توصیف کرد و از پیشنهاد برگزاری همایش دانشگاه، صنعت  و پدافند غیرعامل خبر داد.

امین باقی زاده گفت: پیشنهاد برگزاری همایش یادشده به  اداره کل پدافند غیرعامل استانداری کرمان داده شده و پیگیری برای تصویب و اجراشدن آن در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از اساتید و کارکنان دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته بویژه در مرکز آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ایِ (آپا) به عنوان نیروهای متخصص و صاحبنظر با پدافند غیرعامل استانداری همکاری می کنند ضمن آنکه فعال شدن همه ظرفیت های تخصصی دانشگاه در حوزه مرتبط با پدافند غیرعامل ضرورت است.

باقی زاده با برشمردن جایگاه دانشگاه در رتبه ششم در بین دانشگاه های صنعتی و رتبه نوزدهم در بین همه دانشگاه های ایران تصریح کرد: دانش و اطلاعات نیروهای دانشگاه در حوزه های تخصصی بالاست و در همه زمینه ها با خودباوری باید به منصه ظهور برسد.
 
طبقه بندی مراکز حیاتی، حساس و مهم آسیب پذیر در مقابل تهدیدات سخت و نرم در دانشگاه، پایش تهدیدات سخت و نرم در دانشگاه، فرهنگ سازی عمومی و نهادینه کردن موضوع، ابعاد و گستره پدافند غیرعامل و نظارت و اجرای راهبردها و سیاست های خرد و کلان کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور و وزارت عتف در دانشگاه از وظایف کمیته پدافند غیرعامل در دانشگا ها تعیین شده است.

شایان ذکر است همایش “امنیت سایبری؛ تهدیدها و راهکارها”آبان ۱۴۰۱ در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته برگزار شد. 

همچنین مرکز آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ایِ (آپا)  در این دانشگاه دایر و فعال است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi