پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:52:25 - شنبه 13 آبان 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم به مناسبت ١٣ آبان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم طی پیامی ١٣ آبان روز ملی مبارزه با استکبار را گرامی داشت.

به گزارش دانشجو آزاد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم طی پیامی ١٣ آبان روز ملی مبارزه با استکبار را گرامی داشت.

 متن این پیام به شرح زیر است:

سیزدهم آبان هر سال یاد آور سه جوشش برخاسته از دانش و بینش در جریان نهضت بزرگ اسلامی مردم ایران در مقابل ظلم، استبداد و استکبار است.

روشنگری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه، در قلب تپنده دانش، ایمان و فقه ربانی و واکنش رژیم سلطنتی در تبعید ایشان در روز سیزدهم آبان ۱۳۴۳ نشان از پیروزی مطلق منطق برخاسته از بینش الهی بر منطق متکی بر زور و خودکامگی داشت.

همانگونه که شهادت دانش آموزان ایرانی در سیزدهم آبان سال ۱۳۵۷ در راه بیان خواسته‌های برحق ملت ایران در محوطه دانشگاه تهران نشان داد، که استبداد و ظلم ضد دانش و آزادگی است و دانش برخاسته از ایمان محصلان ایرانی حکومت استبدادی وابسته را به عجز می‌کشاند.

 دانشجویان مسلمان پیرو خط امام نیز در سال ۱۳۵۸ نشان دادند که دانش، بینش و ایمان انقلابی می‌تواند بزرگترین دشمنان نظام و انقلاب را به زانو در آورد.

این تجربه گران سنگ استبداد و استکبار ستیزی، تکلیف سنگینی بر دوش اصحاب علم و دانش و دانشگاهیان و دانش آموزان ایران اسلامی می‌نهد و بر ما واجب می‌سازد که با تکیه بر تعهد و دانش برخاسته از ایمان، مسیر مقدس امام راحل و شهدای راه استقلال و آزادی را ادامه دهیم.

اینجانب ضمن گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان، یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب به‌ویژه شهدای دانش‌آموز و دانشجو را گرامی می‌دارم و از همه مردم، بخصوص دانشگاهیان و مردم شریف شرق استان کرمان دعوت می‌نمایم تا در راهپیمایی دشمن‌شکن این یوم‌الله، با عزت و اقتدار، حضورِ دشمن‌شکن خود را به رخ بدخواهان این سرزمین شهیدپرور بکشانند.

 علی صدیقی
رییس دانشگاه علوم پزشکی بم

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi