پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:32:00 - یکشنبه 6 بهمن 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شهردار کرمان:
پروژه‌هایی که در طرح جامع شهر کرمان نبودند بدون مجوز اجرا شدند/جمعه بازار پرندگان جمع می شود/ آبگرفتگی ناشی از بارندگی با نصب پمپ برطرف می شود/
شهردار کرمان بیان کرد: پروژه هایی از جمله پروژه ی میدان آزادی در طرح جامع شهر کرمان نبوده و اجرایی شدن آن نه تنها مشکل ترافیکی را حل نکرد بلکه خسارات زیادی به بیت المال وارد کرد.

به گزارش “دانشجو آزاد” سید مهران عالم زاده شهردار استان کرمان عصر امروز در نشست مطالبه گری دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد کرمان در خصوص مراسم تشییع سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: کاری را که شهرداری کرمان در مراسم انجام داده وظیفه ی شهرداری بوده است لذا شهرداری سه میلیارد تومان هزینه چاپ و نصب بنر های شهر را پرداخت کرد و گفتن آن به مردم هم به این دلیل بود که به مردم بدانند که به جز سه شرکت خصوصی و اداره ی راه داری هیچ نهاد دولتی و غیر دولتی با شهرداری همکاری نکردند.

عالم زاده با بیان اینکه به تعهداتی که در شورای مدیریت استان برای تشییه پیکر شهسید حاج قاسم سلیمانی تصویب شد عملیاتی نشد افزود: در این شورا قرار بر این بود که ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از استان های دیگر برای کمک به مسافران در کرمان حاضر باشند که حتی یک اتوبوس هم فرستاده نشد.

شهردار کرمان با بیان این که شهرداری طراح مسیر تشییع نبود و صرفا مجری تصمیمات گرفته شده بود ابراز کرد: ستاد برگزاری مراسم تشییع شهید سردار سلیمانی برای هر دستگاهی یک وظیفه‌ای ابلاغ کرد که شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی استان وظیفه مناسب‌سازی شهری برای این مراسم را برعهده داشتند و ما نقش‌های مضاعفی خودمان نیز برای خدمت‌رسانی بیشتر از جمله نظافت شهر، حضور آتشنشانان، حمل و نقل، ایجاد پارکینگ و … را نیز انجام دادیم.

وی اهمیت به دستورات بالا دستی را امر مهمی در مدیریت شهری دانست و بیان کرد: اگربه دستورات بالا دستی توجه نشود نتیجه ی آن می شود ۱۲۰ میلیاردتومان هزینه برای زیر گذر میدان آزادی که مشکلی را از ترافیک این میدان حل نکرد و این در حالی بود که در آن سال بااین مبلغ  می توانستنند ۲۴۰ اتوبوس برای شهر کرمان خریداری کنند و مشکلات حمل و نقل عمومی را بر طرف کنند.

شهردار کرمان در خصوص اینکه باید اطلاعات مردم در خصوص حقوق شهروندی خود بالا رود مطرح کرد:در همین راستا شهرداری کرمان طرح تفضیلی شهر کرمان را در اختیار تمام مردم قرار داده است این طرح برای اولین بار در استان کرمان اجرا شده است.

عالم زاده در خصوص طرح تفضیلی استان کرمان ابراز کرد: این  طرح یکی از بزرگترین طرح های رانت اطلاعاتی افرادی است که ازنقشه های تفضیلی استان اطلاع داشتند و لذا این طرح  برای دسترسی آسان مردم به نقشه ی تفضیلی استان کرمان اجرا شده است  که  قبل از آن دسترسی به این نقشه برای عموم به راحتی امکان پذیر نبوده است.

وی توسعه بی‌رویه شهر کرمان را یک بیماری در مرکز استان کرمان بیان کرد و افزود: شهر کرمان با وسعت ۱۳ هزار هکتار و ۶۵۰ هزار نفر جمعیت از تراکم بسیار پایینی برخوردار است لذا دیگر شهر کرمان توسعه نخواهد داشت و این آفت و بیماری به راحتی درمان نمی شود.

شهردار کرمان در خصوص خدمت‌رسانی در مناطق سه و چهار استان توضیح داد: اگر خدمت‌رسانی متوازن نباشد مردم به محله های دیگر مهاجرت می کنند و باعث تراکم زیاد در مناطق برخوردار شهری می‌شود.

این مقام مسئول به بارندگی‌های امسال شهر کرمان اشاره کرد و گفت: دفع آب‌های سطحی در شهر کرمان به سختی انجام می‌شود و در بیشتر مناطق این آب های سطحی وجود دارد اما منطقه یک به علت آنکه شیب شهر به آن سمت است بیشترین مشکل را در زمان بارندگی برخوردار است لذا در چهاراه ناصریه تعدادی پمپ نصب کردیم و در بارندگی‌های اخیر به دلیل برق نرسیدن به موقع به این پمپ‌ها آب در این منطقه جمع شده بود که پس از اتصال برق این مشکل رفع شد.

عالم زاده ادامه داد: شهر کرمان از سمت جنوب از منطقه سرآسیاب مورد تهدید سیل است بنابراین مشاور مطالعات این بخش را در حال انجام دارد تا در زمان بارندگی‌های زیادی با مشکل برنخوریم و شهر در امنیت کامل باشد.

وی در خصوص ورودی های شهر کرمان مطرح کرد: مشاورانی برای زیباسازی ورودی‌های شهر کرمان انتخاب و در حال مطالعه بر روی این موضوع هستند، ضمن آنکه منطقه سه شهری نیز از سمت هفت باغ طرح ایجاد فضای سبز در آن آغاز شده است.

شهردار کرمان در خصوص آخرین وضعیت آرامستان جدید شهر کرمان اظهار کرد: آرامستان کرمان در سایت جدید طراحی شده بود که اکنون یک تعارض بین ارتش و راه و شهرسازی در مالکیت آن بوجود آمده است که دستگاه‌های مربوطه در حال بررسی این موضوع هستند که اگر رفع تعارض نشود در سایر سایت‌های پیشنهادی آرامستان جدید شهر کرمان را احداث خواهیم کرد و تا پایان این ماه برای آرامستان جدید تصمیم‌گیری خواهد شد.

عالم زاده در ادامه عنوان کرد: نیروهای خدماتی در شهر کرمان براساس مساحت مشخص می‌شود و در این زمینه کمبود نیرو نداریم و شهر کرمان از لحاظ نظافت همیشه وضعیت مطلوب داشته و دارد.

وی در خصوص کوره های آهک پاسخ داد: محیط زیست باید از فعالیت کوره‌های آهک در شهرک صنعتی جلوگیری کند و مقرر شده است که این کوره ها به جاده زرندی انتقال داده شوند.

شهردار کرمان با بیان اینکه در حاشیه شهرها با پدیده زمین‌خواری مواجه هستیم تاکید کرد: مردم نباید خود را آلت دست زمین‌خواران کنند و زمین بدون سند خریداری کنند و ما نیز سعی بر کنترل این زمین‌خواری داریم.

وی به ساخت و ساز غیر قانونی خانه های سازمانی ارتش اشاره کرد و گفت: ما گزارش‌های لازم را به فرمانداری و دادستانی دادیم و معتقدیم ارتشی که باید حافظ منافع ملت باشد، نباید تخطی کند و اگر مردم به جزء این مورد خانه‌سازی در حاشیه‌های شهر مشاهده کردند به ما اعلام کنند.

عالم‌زاده به سایر محله های حاشیه ای شهر کرمان و وضعیت آنها اشاره کرد و ادامه داد: محله شیشه‌گری، محله رسمی شهری نیست و جزء حاشیه شهر کرمان محسوب می‌شود که متاسفانه آب و برق غیرقانونی برای این منطقه کشیده‌ شده و مردم ساکن در این منطقه از آنها استفاده می‌کنند گفتنی است که برای آسفالت شهرک صنعتی نیز تا کنون حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و سعی داریم که همه کوچه های این منطقه را آسفالت کنیم.

شهردار کرمان ادامه داد :دولت قیر یارانه‌ای هدف را به محله‌های حاشیه‌ ی شهر که به تازگی به شهر اضافه شده اند داده است این در حالی است که فاز ۳ شهرک الغدیر که ۲۷ سال است از احداث آن گذشته است جزء شهر بوده هنوز آسفالت نشده است و قطعا این اعتبار قیر را ابتدا برای این منطقه در نظر خواهیم گرفت.

وی درباره معضل سگ‌های ولگرد در شهر کرمان نیزاظهار داشت: جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد برعهده شهرداری است اما عقیم‌سازی را باید دامپزشکی انجام دهد و این ها خیلی هزینه بر هستند .

عالم‌زاده در خصوص تبلیغات شهری برای گردشگران خاطر نشان کرد: برای تبلیغات گردشگری استان کرمان نیز هرسال قبل از عید نوروز نقشه گردشگری چاپ می‌کنیم و ایستگاه‌های «از من بپرس» را در ورودی‌های شهر مستقر می کنیم ضمن آنکه امسال نیز جشنواره ویژه نوروزی در شهر کرمان خواهیم داشت تا مردم تشویق به سفر به استان کرمان شوند زیرا حوزه گردشگری ارزش افزوده ای را برای مردم شهر کرمان ایجاد خواهد کرد.

وی در رابطه با جمع آوری جمعه بازار غیر قانونی پرندگان گفت: گزارشات مبنی بر این است که این هفته با داد ستانی و دامپزشکی و نیروی انتظامی هماهنگ شده است که این جمعه بازار از آن مکان جمع آوری شود.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه چرا۴۵ متری کوثر عنوان بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی نام گذاری شد توضیح داد: در جلسه ی شورا خیابان ها و بلوار هایی از جمله بلوار جمهوری اسلامی، خیابان سرباز،بلوار ۲۲ بهمن، بلوار شهدا مطرح شدند و لذا به دلیل این که این نام ها از حافظه ی تاریخی مردم پاک نمی شود و ما سعی کردیم مکانی را انتخاب کنیم که علاوه بر اینکه در شان سردار باشد برای مردم جدید باشد.

عالم زاده ادامه داد: ۴۵ متری کوثر بلواری است که از پل سیدی شروع می شود و تا میدان پروازادامه دارد که یک مسیر ۱۶ کیلو متری است که از این بلوار بزرگ تر در کرمان نخواهیم داشت که البته هنوز بخش هایی از آن آزاد نشده است و این پیشنهاد به این دلیل رای آورد که نام سردار باعث شود تا همه ی این محور ها آزاد شوند.

وی در خصوص کارهای انجام شده در بافت تاریخی شهر کرمان ابراز کرد: باید در بافت های تاریخی هزینه کنیم و از آن ها در آمد زایی کنیم یک سری پروژه هایی در بافت تاریخی با مجوز های قانونی اجرا شده است و ادامه این طرح ها به نفع مردم نیست و این حساسیت در شهرداری وجود دارد و به جد این پروژه ها در حال پیگیری است.

شهردار کرمان در خصوص سامان دهی دست فروشان گفت: اگر شهرداری با دست فروشان برخورد قانونی انجام دهد با این فشار بد اقتصادی شهر دچار فساد می شود چرا که اینان منبع در آمد دیگری را ندارند در این راستا سامان دهی دست فروشان انجام شده است که شب بازار در بلوار ۲۲ بهمن راه برپا شده است.

عالم زاده اظهارکرد: شهردار و شورای شهر اختیارات کامل شهر را دارد و قطعا هماهنگی آن ها با مجموعه استانداری است در دورههای قبلی شورای شهر برخی از پروژه ها با سیاست گذاری غلط انجام شده است.

وی در پایان عنوان کرد: مجموع دو هزارو ۴۰۰ نفر در شهرداری کار می کنند و نمی توان گفت که فساد در این دستگاه وجود ندارد لذا باید این فساد ها به حداقل راساند و مردم با هوشیاری و پیگیری ها خود می توانند به بهتر شدن شهر کرمان کمک کنند.

انتهای پیام/ی

بر چسب ها:
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi