پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:46:55 - چهارشنبه 17 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وقتی حاشیه‌ها پررنگ می‌شوند رشد علمی کشور فروکش می‌کند
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وقتی حاشیه‌ها پر رنگ شد متن فراموش می‌شود و شتاب و رشد علمی کشور فروکش می‌کند و ما در دنیا ارتقا نمی‌یابیم.

به گزارش  “دانشجو آزاد” به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، علیرضا منظری توکلی که پیش از ظهر امروز در نشست بررسی سیاست های ابلاغی توسعه در بخش علم و فن آوری سخن گفت؛ با اشاره به راهگشا و حکیمانه بودن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید دانشگاه ها گفت: رهبر انقلاب در این دیدار به وضعیت دانشگاه ها اشاره کردند و فرمودند باید دانشگاه را از سیاست بازی و حاشیه سازی دور کنیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به موضوع بورسیه ها نیز اشاره کردند که در این مسئله به خیلی ها ظلم شد و بر خلاف قانون تدبیر و اخلاق بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در فراز دیگر از فرمایشاتشان فرمودند رسیدن به رتبه علمی پر شتاب بود که امروز کم شده است؛ ما از رتبه شانزدهم پایین تر نیامده ایم اما در این سال ها رشد و ترقی هم نداشتیم کاری کنیم که شتاب رشد علمی فرو کش نکند.

نماینده مردم بافت بیان داشت: یکی از موارد مهم و آسیب زننده این بود که چون به دنبال سیاست بازی و حاشیه سازی رفتیم به جای اینکه به مسائل علمی کشور بپردازیم یک سری از جوانان پاک و نابغه را که قرار بود به عنوان بورسیه وارد دانشگاه شوند را به ناحق اسامی آنان را منتشر کرده و با آبروی آنها بازی کردند و به این ها ظلم کردیم.

منظری توکلی ادامه داد: وقتی حاشیه ها پررنگ شد متن فراموش می شود و شتاب و رشد علمی کشور فروکش می کند و مادر دنیا ارتقا نمی یابیم.

این نماینده مجلس درخصوص پارک های علم و فناوری نیز گفت: مقام معظم رهبری در سیاست های کلی علم و فناوری بر توجه و تقویت پارک های علم و فناوری تاکید فرمودند و نیز در افزایش مشارکت مردم و بخش های غیر دولتی در حوزه علم و فناوری تاکید ویژه داشتند به نظر می رسد یکی از ایرادات وارده به پارک علم و فناوری کم توجهی به پتانسیل بالای بسیار بالای دانشجویان و سهیم کردن آنها در اقدامات مربوطه به پارک علم و فناوری است مطمئنا باید از توان نخبگان جوان حداکثر استفاده شود.

وی در رابطه با پایان نامه های بی کاربرد در تحصیلات تکمیلی نیز گفت: دانشجویان زحمت های زیادی را برای تدوین پایان نامه می کشند؛ اما اکثرا در موضوعات تکراری و غیر کاربردی است و متاسفانه فرهنگ تبدیل فن به حرفه در کشور ما ضعیف است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر بخواهیم از این پتانسیل در ابعاد مختلف کشور بهره ببریم با هدایت درست پایان نامه میتوان کارهای فوق العاده ای انجام داد.

لازم به ذکر است، نشست بررسی سیاست های ابلاغی توسعه در بخش علم و فن آوری به همت سرپرستی “خبرگزاری دانشجو ” در کرمان با حضور اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و در مجتمع رسانه ای کویر برگزار شد.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi