پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

0:55:07 - چهارشنبه 1 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وزارت علوم غل‌ و زنجیر مسائل‌ حاشیه‌ای را از پای خود باز کند/ مأموریت اصلی دانشگاه‌ها پیشرفت علمی است
مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه مأموریت اصلی دانشگاه‌ها پیشرفت علمی است،

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل ازخبرگزاری فارس محمد ودود حیدری مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم حفظ سرعت پیشرفت علمی و ارتقاء آن، گفت: اگر بخواهیم بررسی منطقی و منصفانه از روند پیشرفت علمی کشور داشته باشیم، باید بگویم که این پیشرفت در یک بستر زمان صورت گرفته است.

وی افزود: نمی‌توانیم وزارت علوم فعلی را تنها عامل مؤثر در پیشرفت علمی بدانیم. علامه بر این اعلام هفتگی و ماهانه رشد پیشرفت علمی هم منصفانه نیست.

رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی نقش مسئولان فعلی وزارت علوم در حفظ رشد علمی کشور را مهم دانست و گفت: وزارت علوم باید پیگیری رشد علمی کشور را در اولویت کاری خود قرار دهد.

حیدری ادامه داد: برای این مهم وزارت علوم باید اولویت وزارتخانه را از موضوعات حاشیه ای و سیاسی مانند قضیه بورسیه‌ها بیرون بیاورد و به موضوعات اساسی تغییر دهد.

مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) در دانشگاه‌ها اظهار داشت: وزارت علوم باید غل‌ و زنجیر مسائل‌حاشیه‌ای را از پای خود باز کند تا بتواند به مأموریت اصلی خود که ارتقاء پیشرفت علمی کشور است، بپردازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مباحث حاشیه‌ای از اولویت‌های وزارت علوم خارج شود و موضوعات اصلی از قبیل توسعه علمی کشور در دستور کار قرار گیرد، حتما این وزارتخانه می‌تواند همچون گذشته خدمات بسیاری در حوزه پیشرفت علمی ارائه دهد.
انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi