پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:01:15 - یکشنبه 15 فروردین 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ورود جهاد دانشگاهی به حفاری چاه های نفتی
رئیس جهاد دانشگاهی گفت: قراردادی برای حرکت جدید این مجموعه در زمینه ورود به حفاری چاه های نفتی در حال انعقاد است.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از ایرنا، دکتر حمیدرضا طیبی روز شنبه در مراسم آغاز سال ۹۵ در جهاد دانشگاهی افزود: این اقدام به مراحل خوبی رسیده و برای تایید نهایی، برای وزیر نفت ارسال شده است.
وی به فعالیت های مهم این مجموعه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه پنجم جهاد دانشگاهی و اجرایی شدن سند نقش جهاد دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور از مهم ترین فعالیت هایی بود که در سال گذشته به نتیجه رسید.
طیبی با اشاره به این که برنامه جهاد دانشگاهی تهیه و تدوین شده است، اظهار کرد: به دنبال تامین منابع مالی مناسب برای اجرایی کردن این برنامه در جهاد دانشگاهی هستیم.
طیبی همچنین به ابلاغ سند نقش جهاد دانشگاهی در سند جامع علمی کشور در آبان ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: این سند مصوبه بسیار مهمی برای جهاد دانشگاهی است و اجرایی کردن آنها به همت و تلاش همه ما بستگی دارد.
وی اظهار کرد: براساس این سند، هفت ماموریت مهم برای این مجموعه در نظر گرفته شده است که از جمله آن می توان به انتقال تکنولوژی در پروژه های تکرارپذیر و تشکیل سازمان ملی پژوهش و فناوری اشاره کرد.
رییس جهاد دانشگاهی ادامه داد: اساسنامه اولیه سازمان ملی پژوهش و فناوری تدوین شده و امیدواریم این اساسنامه در سال جاری تصویب و اجرایی شود.
طیبی در بخش دیگری از سخنانش به تشکیل شرکت های دانش بنیان در این مجموعه اشاره کرد و گفت: تشکیل شرکت های دانش بنیان در دستور کار جهاد دانشگاهی قرار گرفته و در سال جاری این کار با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت تا شرکت های دانش بنیان بتوانند فعالیت خود را آغاز کرده و جهاد دانشگاهی هم بتواند به کارهای جدیدی بپردازد.
وی به ایجاد اولین پارک فناوری نرم و هویت ساز در این مجموعه اشاره کرد و گفت: این پارک با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ ایجاد خواهد شد و کارهای مناسبی در این زمینه انجام شده تا در آینده نزدیک شاهد تاسیس آن باشیم.

بر چسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi