پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:34:59 - دوشنبه 14 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
واکنش دانشجویان خارجی به اعدام شیخ نمر/ سرنوشت آل‌سعود همچون اسرائیل، مرگ خواهد بود
دانشجوی لبنانی دانشگاه شیراز گفت: اسرائیل امروز، صهیونیستی و سعودی است و حتما سرنوشت آل سعود چون سرنوشت اسرائیل مرگ خواهد بود.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از  خبرگزاری دانشجو از شیراز، اعدام شیخ نمر باقر النمر توسط دولت آل سعود خشم جهان اسلام را بر انگیخت و در همان ساعت های اولیه اعلام موضع هایی از طرف علمای جهان اسلام، مسئولین کشور های اسلامی و مردم مسلمان جهان در پی داشت.
دانشجویان ایران اسلامی نیز از این قائله عقب نماندند و در همان ابتدای اعلام این خبر با انتشار بیانیه هایی این اقدام دولت سعودی را محکوم و اعلام تجمع در محلهای مشخص برای محکومت و اعتراض به این جنایت آل سعود کردند.

 

بر همین اساس ۱۳ دی ماه طبق اعلام قبلی دانشجویان و طلاب شیرازی با جمعیت زیادی در صحن امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی(ع) تجمع کردند و با حضور علما و بزرگان شیراز، نماینده ولی فقیه در استان و سخنرانی نماینده دانشجویان و طلاب این حرکت رژیم سعودی را محکوم کردند.

 

در این بین حضور دانشجویان خارجی دانشگاه شیراز با پرچم حزب الله لبنان در بین انبوه دانشجویان و طلاب خودنمایی می کرد و نشان از وحدت جامعه اسلامی در محکومیت اعدام یک عالم برجسته اسلامی می داد.

 

شُکر: شهادت آیت الله النمر پایان رژیم ظالم و کفر سعودی است

 

در همین رابطه سید حسن شُکر، دانشجوی لبنانی دانشگاه شیراز در محکومیت این اقدام رژیم صعودی گفت: این اولین بار نیست که دولت عربستان حماقتى به این قدر بزرگی کار مى کند.

 

وی ادامه داد: این رژیم منحوس دشمن همه مسلمانان است نه فقط شیعه؛ به دلیل این که در فاجعه‌ منا تعدادی بالا از همه فرق و مذاهب مسلمان را شهید کردند.

 

شُکر اضافه کرد: اما امیدواریم شهادت آیه الله النمر آغاز پایان رژیم ظالم و کفر سعودی خواهد شد.

 

این دانشجوی لبنانی دانشگاه شیراز افزود: ما جوانان لبنان حتما در برابر این جرم و جنایت زشت سکوت نخواهیم کرد؛اما منتظر فرمان رهبر ما هستیم.

 

ناصرالدین: با فرمان رهبر انقلاب جانمان را فدای کل اسلام می کنیم

 

حسن ناصر الدین، دانشجوی لبنانی دیگر دانشگاه شیراز در این باره گفت: عربستان و در خصوص آل سعود بسیار غلط کردند و ما دانشجو هستیم و چون اصلاح و تغییر در دست ماست از واجباتمان که همان مقابله با طاغوت و کافر است، خارج نمی شویم.

 

این دانشجوی تبعه لبنانی دانشگاه شیراز ادامه داد: آل سعود در حادثه منا از همه طوائف اسلام کشتند و از بزرگترین مسئولان ایران نیز شهید شدند.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز نباید ساکت بمانیم و لازم است رژیم آل سعود به پایان برسانیم

 

ناصرالدین در ادامه با بیان این که الان منتظر امر رهبر انقلاب هستیم، تصریح کرد: هر موقع که رهبر انقلاب امر کردند، جان هایمان را فدای ناموس کل اسلام و مسلمانان می کنیم.

 

قطایا: سرنوشت آل سعود همچون اسرائیل مرگ خواهد بود
عباس قطایا، دانشجوی لبنانی دانشگاه شیراز نیز با اشاره به صحبت دبیر کل حزب الله لبنان مبنی بر این که «پاسخ ما به اعدام شهید شیخ النمر پاسخ زینبی خواهد بود»، گفت: شهید مجاهد شیخ النمر با خون سرد اعدام شده است، اعدام این شیخ به خاطر رد بر ظلم، ستم و انقیاد بوده است.

 

وی ادامه داد: شیخ نمر به دلیل حمایتش از صداى حق و راستى که به مدت طولانى اندیشه جاهلى آل سعود آن را امتناع کرد، اعدام شده است.

 

دانشجوی لبنانی دانشگاه شیراز در ادامه با بیان این که زمان پایان ظلم و ستم شروع شده است، اضافه کرد: اسرائیل امروز، صهیونیستی و سعودی است و حتما سرنوشت آل سعود چون سرنوشت اسرائیل مرگ خواهد بود.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi