پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:53:06 - دوشنبه 25 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همکاری وزارتخانه های صنعت و علوم برای حمایت از پژوهش پسا دکتری افزایش می یابد
آیین نامه طرح پسا دکترای صنعتی وشیوه نامه حمایت ازانجام فرصت مطالعاتی داخل کشور اعضای هیات علمی دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی و پژوهشی دارای مجوز از وزارت علوم در واحدهای صنعتی، معدنی وتجاری صبح روز دوشنبه میان معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات وفناوری ومعاون پژوهشی وزارت صنعت معدن وتجارت مبادله شد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا؛ آیین نامه پسا دکترای صنعتی به منظور تقویت مهارت های علمی درمحیط واقعی کار برای اعضا و داوطلبان عضویت درهیات علمی دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی و پژوهشی با هدف ارتقا توانمندهای حرفه ای وانتقال یافته های جدیدعلمی و فناوری ارتقا توان فنی و مهندسی بنگاه های صنعتی و تجاری به مرحله اجرا گذاشته می شود.

شیوه نامه حمایت ازانجام فرصت مطالعاتی داخل کشور اعضای هیات علمی دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی و پژوهشی دارای مجوز از وزارت علوم در واحدهای صنعتی ومعدنی و تجاری در راستای ایجاد و تعامل تقویت ارتباط میان صنعت ودانشگاه ها وبه منظور عملیاتی نمودن دانش ویافته های اعضای هیات علمی دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی وپژوهشی در بحث صنعت معدن وتجارت و متقابلا آشنایی دانشگاهیان با فضای کار تولیدی وتجاری تنظیم شده است.

بر اساس آیین نامه طرح پسا دکترای صنعتی، دوره پسا دکتری یکساله بوده و در صورت تمایل متقاضی و موافقت بنگاه اقتصادی و تصویب شورا صرفا برای یک دوره یکساله دیگر قابل تمدید است.

معرفی متقاضیان بر عهده وزارت علوم و معرفی بنگاه های اقتصادی با وزارت صنعت خواهد بود. همچنین از زمان ابلاغ این آیین نامه وزارت علوم مجاز خواهد بود تا مجوز جذب هیات علمی را صرفا برای آن دسته از متقاضیانی که دوره پسا دکتری خود را با موفقیت طی کرده باشند ، صادر نماید.

دوره پسا دکتری تمام وقت بوده و متقاضیان در طی انجام دوره حق اشتغال در سمت های رسمی و غیر رسمی از جمله تدریس را نخواهند داشت. بنگاه های اقتصادی نیز نسبت به پرداخت حق الزحمه متقاضیان با تصویب شورا اقدام خواهند کرد.

بر اساس این آیین نامه طی کردن دوره پسا دکتری هیچ گونه تعهدی برای بنگاه های مربوطه جهت جذب یا نگهداری متقاضی به همراه نخواهد داشت.

همچنین بر اساس شیوه نامه حمایت از انجام فرصت مطالعاتی داخل کشور اعضاء هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی دارای مجوز از وزارت علوم، فرصت مطالعاتی تمام وقت بوده و سایر فعالیت های عضو هیات علمی منحصرا در مشاوره و راهنمایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی خلاصه می شود.

همچنین عضو هیات علمی ملزم به رعایت قوانین ایمنی و حفظ حقوق مادی و معنوی حاصل از اجرای کار پژوهشی ، مطالعاتی ، علمی و …مطابق مفاد قرار داد منعقده با واحد صنعتی است.

بر اساس این شیوه نامه، عضو هیات علمی موظف است هر سه ماه یکبار گزارش پیشرفت کار را همزمان به مرکز آموزشی و واحد صنعتی محل خدمت ارائه و در پایان یک سمینار یک روزه از یافته های علمی خود را برای واحد صنعتی و وزارت صنعت برگزار نماید.

چاپ حداقل یک مقاله علمی از نتایج دوره فرصت مطالعاتی با رعایت حقوق طرفین یا ثبت اختراع با تایید علمی مراجع ذیصلاح از دیگر تعهدات عضو هیات علمی بر اساس شیوه نامه حمایت از انجام فرصت مطالعاتی داخل کشور اعضاء هیات علمی است.

انتهای پیام /

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi