پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:40:52 - چهارشنبه 4 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همکاری‌های مشترک علمی سازمان با کشورهای عضو اتحادیه اروپا آغاز می‌شود
نماینده ویژه رئیس جمهور قبرس در بازدید از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بر همکاری‌های مشترک علمی با ایران تاکید کرد.

 به گزارش” دانشجو آزاد” به نقل از روابط عمومی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، لونیس اتینتیس (Loannis Athienitis) نماینده ویژه رئیس جمهور قبرس، که در حال مذاکره با سازمان‌های داخلی کشور جمهوری اسلامی ایران است،از بخش‌های تخصصی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از جمله پروژه میکروآلک، پژوهشکده زیست فناوری و پژوهشکده فناوری‌های شیمیایی بازدید کرد.

سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در مقام سازمانی تحقیقاتی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی، از سال گذشته مورد توجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای همکار‌ی‌های علمی و تحقیقاتی قرار گرفته‌ است تا در چارچوب افق ۲۰۲۰ همکاری‌های علمی و تحقیقاتی خود را توسعه و گسترش دهد.

در این بازدید که با حضور مضطرزاده، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران انجام شد نوع همکاری و ایجاد یک ساختار برای تدوین پروژه‌های مشترک به‌منظور اخذ بودجه‌های اتحادیه اروپا مطرح و مورد مذاکره قرار گرفت.

از دستاوردهای این دیدار به دعوت رسمی از هیئت تخصصی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برای بازدید از کشور قبرس، تأسیس دفتر فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به‌صورت یک واحد مستقل در پارک فناوری قبرس و تأسیس یک شرکت مشترک با حمایت همه جانبه دولت قبرس توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران می‌توان اشاره کرد.

همچنین تهیه چارچوب همکاری فیمابین به شکل تفاهم‌نامه توسط طرف قبرسی و تعیین چارچوب همکاری پیش از بازدید هیئت ایرانی از دیگر توافقات انجام گرفته در این نشست بود.

کشور قبرس که یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست در سیاست کلان خود همکاری نزدیک با مراکز تخصصی، علمی و فناوری کشورمان را پیش بینی و آغاز کرده است.

انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi