پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:28:16 - سه شنبه 23 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح برای کاهش خدمت سربازی دانش آموختگان برتر
معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان از هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح برای ارائه تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی به دانش آموختگان برتر خبر داد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از فارس، غلامعلی منتظر معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان در نشست خبری صبح امروز از هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح برای ارائه تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی به دانش آموختگان برتر خبر داد و گفت: این دانشجویان از تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی برخوردار می‌شوند، به این شکل که مدت خدمت این افراد نصف خدمت افراد مشابه است به شرط اینکه این دانش آموختگان در یک سال در یک پروژه فناوری و تحقیقاتی شرکت کنند.

وی افزود: امسال با ستاد کل نیروهای مسلح هماهنگی کرده‌ایم که حوزه مشمولان نظام وظیفه تخصصی را افزایش دهد. بدین ترتیب برای سال آینده این میزان دو برابر می‌شود.

معاون بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: سالانه هزار نفر از این تسهیلات استفاده می کردند که با هماهنگی که انجام دادیم تعداد این افراد از سال آینده افزایش می‌یابد. در حال حاضر با دانشگاه‌های برتر کشور رایزنی کردیم که دانش آموختگان برتر خود را به بنیاد ملی نخبگان معرفی کنند تا این افراد از خدمت نظام وظیفه تخصصی استفاده کنند و از سال ۹۴ اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۶۰ تا ۶۵ درصد مقررات بنیاد تغییر کرده است و تا پایان تابستان سال ۹۴ تمام مقررات بنیاد که نیاز به اصلاح و تغییر داشته باشد، تغییر می‌کند.

منتظر با اشاره به تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان برتر مقطع کارشناسی ارشد و دکترا گفت: برنامه ما این است که این دانشجویان از محیط دانشگاه خارج نشوند و بتوانند در همین محیط فعالیت‌های تحقیقاتی داشته باشند بر همین اساس این دانشجویان برتر اگر زیر نظر یک استاد راهنما، دستیار آموزشی، دستیار فناوری و یا دستیار پژوهشی شوند، به آنها ماهانه هزینه پرداخت می‌شود، به دانشجویان کارشناسی ارشد ماهانه ۵۰۰ هزار تومان و به دانشجویان دکترا ماهانه ۹۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

معاون بنیاد ملی نخبگان افزود: اگر دانشجویان برتر دکترا بخواهند در فرصت‌های مطالعاتی خارج یا داخل کشور شرکت کنند، هزینه یکسال آنها پرداخت و اگر این افراد متاهل باشند، وجه بیشتری به آنها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: اگر این دانشجویان بخواهند از فرصت مطالعاتی خارج کشور در دانشگاه‌های برتر استفاده کنند از بورسیه بنیاد برای خود آنها و یک راتبه یکساله برای همسر آنها در نظر گرفته می‌شود. همچنین اگر این دانشجویان بخواهند در کنفرانس‌های داخلی و یا خارجی نیز شرکت کنند به آن‌ها کمک می‌شود.

معاون بنیاد ملی نخبگان با اشاره به کمک‌های معیشتی و فرهنگی ویژه این دانشجویان گفت: ما این دانشجویان را به ازدواج تشویق کرده و وام ودیعه مسکن و هدیه ازدواج نیز به آنها پرداخت می‌کنیم.

 

وی در ادامه به تسهیلات اشتغال دانش آموختگان برتر اشاره کرد و گفت: اگر این دانش آموختگان در یک نهاد صنعتی و یک نهاد فناورانه یا دانش بنیان اشتغال داشته باشند، سه سال بخش عمده حقوق و بیمه این افراد توسط بنیاد پرداخت می‌شود، سال اول ۸۰ درصد، سال دوم ۶۰ درصد و سال سوم ۴۰ درصد به این دانش آموختگان برتر تعلق می گیرد و اگر این دانش آموختگان برتر در استان محل سکونت خود به اشتغال مورد نظر دست یابیم ضریب کمک به این‌ها بیشتر می‌شود به عنوان مثال ۸۰ درصد، ۹۰ درصد می‌شود.

منتظر در ادامه به اشتغال دانش آموختگان برتر در محیط های علمی اشاره کرد و گفت: برای این افراد یک بسته حمایتی در نظر گرفته ایم اگر دانش آموخته برتری بخواهد عضو هیات علمی دانشگاه شود، فرآیندی که برای تایید صلاحیت طی می‌کند تنها دو ماه است و دانشگاه‌ها موظف هستند در دو ماه صلاحیت وی را اعلام کنند.

وی ادامه داد: وقتی که این دانش آموخته برتر به عنوان عضو هیات علمی وارد دانشگاه می شود با خود یک راتبه پژوهشی وارد دانشگاه می کند و همچنین وارد گروهی که می‌شوند یک راتبه تجهیزاتی وارد آن گروه می کند و اگر فرد بتواند یک شرکت دانش بنیان ایجاد کند، تسهیلات بیشتری نیز می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi