پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

3:53:39 - یکشنبه 26 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هدف برگزاری جشنواره تجاری‌سازی ایجاد خروجی برای طرح‌هاست/ رویکرد جشنواره دانشگاه کارآفرین است
دبیر اجرایی جشنواره تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته در کرمان گفت: اگر نتوانیم طرح‌های بر‌تر را تجاری سازی کرده و سرمایه‌گذار پیدا کنیم؛ به هدف اصلی جشنواره نرسیده‌ایم؛ هدف برگزاری این جشنواره ایجاد خروجی برای طرح‌هاست.

به گزارش”دانشجو آزاد“به نقل از خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل صلواتی‌زاده، دبیر اجرایی جشنواره تجاری سازی فناوری‌های پیشرفته در کرمان در حاشیه‌ی برگزاری نخستین جشنواره تجاری سازی فناوری‌های پیشرفته با رویکرد دانشگاه کارآفرین در جمع خبرنگاران در رابطه با دانشگاه هایتک کرمان گفت: دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری‌های پیشرفته کرمان یک پارک علوم و فناوری و یک پزوهشگاه را در دل خود جای داده است که می‌تواند زمینه‌ی آموزش و پژوهش خوبی باشد.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر با وجود ظرفیت‌های بسیار زیاد نتوانستیم به خوبی از فرصت‌ها استفاد کنیم، بیان داشت: با وجود اهداف خاصی به دنبال برگزاری این جشنواره بودیم.
صلواتی‌زاده افزود: می‌خواستیم این جشنواره با رویکرد دانشگاه کارآفرین برگزار شود نه اینکه تنها تعدادی مقاله و طرح به دبیرخانه ارسال شود و نفراتی به عنوان بر‌تر اعلام شوند.
دبیر اجرایی جشنواره تجاری سازی فناوری‌های پیشرفته در کرمان در رابطه با دلایل برگزاری این جشنواره گفت: تکرار مستمر و فعالیت باعث که از پشتیبانی و حمایت ایرانیان خارج از کشور برای برگزاری این جشنواره استفاده کنیم.

 

وی افزود: اگر بهترین طرح‌ها را در جشنواره حضور داشته باشند؛ اما نتوانیم آن را تجاری سازی کرده و سرمایه گذار پیدا کنیم؛ به هدف اصلی جشنواره نرسیده ائیم.

 

طلواتی با اشاره به اینکه می‌دانیم در کشور نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان بسیار فراوانی وجود دارد، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره این بود که طرح‌ها خروجی داشته باشند.

 

وی گفت: تلاش و اولویت ما سرمایه گذاری در طرح‌های بر‌تر در ایران است و در صورتی که شرایط طرح برای سرمایه گذاری در ایران وجود نداشته باشد سعی بر این دارم که به نام ایران این نوع طرح‌ها را در جاهای مختلف دنیا ثبت کنیم.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi