پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:47:15 - چهارشنبه 29 شهریور 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نیاز فوری استان کرمان به گروه خون O منفی
مدیر کل انتقال خون استان کرمان از نیاز مبرم به تمام گروه‌های خونی به‌ویژه گروه خونی O منفی در کرمان خبر داد و گفت: از مردم می‌خواهیم بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی را فراموش نکنند و با اهدای خون خود به یاری آن‌ها بشتابند.

  به گزارش دانشجو آزاد:  و به نقل از روابط عمومی انتقال خون، ایرج شکوهی، مدیرکل انتقال خون استان کرمان از نیاز مبرم به تمام گروه‌های خونی به‌ویژه گروه خونی O منفی در کرمان خبر داد و گفت: در حال حاضر ذخیره خون O منفی استان کم است.

وی با اشاره به نیاز مبرم به گروه‌های خونی منفی به‌ویژه O منفی، افزود: به‌طورکلی ۸۵ تا ۹۰ درصد مردم گروه خون مثبت و تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد مردم گروه خون منفی دارند. همچنین بعضی گروه‌های خونی کمتر از سایر گروه‌های خونی است و تنها ۳ درصد مردم گروه خونی O منفی دارند به همین دلیل در حال حاضر به گروه خونی O منفی در کرمان نیاز بیشتر و فوری داریم.

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس از مردم خواست تا بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی را فراموش نکنند و با اهدای خون خود به یاری آن‌ها بشتابند.

شکوهی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر ساعت کاری مراکز انتقال خون تغییری نکرده است، گفت: تمام مراکز اهدای خون در سراسر استان آماده خدمت‌رسانی به اهداکنندگان هستند.انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi