پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:32:03 - چهارشنبه 13 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نمی توان مذهبی بودن مردم را پای نظام شاهنشاهی گذاشت/مگر ایران ترکیه است که می گویید روحانیت کنار برود؟
جامعه اسلامی دانشگاه شهید باهنرکرمان مناظره ای با موضوع “آرمانهای انقلاب” بین محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و ایتالیا و اکبر اعلمی نماینده سابق مردم تبریز در مجلس ششم و هفتم برگزار کرد.

به گزارش “دانشجوآزاد” جامعه اسلامی دانشگاه شهید باهنرکرمان مناظره ای با موضوع “آرمانهای انقلاب” بین محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و ایتالیا و اکبر اعلمی نماینده سابق مردم تبریز در مجلس ششم و هفتم برگزار کرد.

عدالت و فقرزدایی جزو اهداف انقلاب است، اما شعار ما فرهنگی است

در این مناظره ابتدا قدیری ابیانه با مقایسه وضعیت اقتصادی مردم قبل وبعد از انقلاب اظهار داشت: اینکه مطرح می شود قبل از انقلاب مشکل اقتصادی نبوده، باید بدانند که عمر متوسط قبل از انقلاب در ایران ۵۲ سال بوده است.

وی ادامه داد: ۳۵ سال است فقرزدایی در چارچوب شعار عدالت جزو سیاست‌های نظام است و از اول با جهاد سازندگی شروع شد، دستارودهای بزرگی هم داشتیم اما هنوز کارهای زیادی برای انجام داریم.

سفیر سابق ایران در مکزیک تصریح کرد: عدالت و فقرزدایی جزو اهداف انقلاب است، اما شعار ما فرهنگی است یعنی مردم یک خواست فرهنگی داشتند که اسلام بود و شعار آن را هم می‌دادند، لذا امام راحل رهبر شدند در غیر این صورت بودند افراد دیگری که پرچم مبارزه با شاه را بردارند.

مردم به خاطر اسلام پیرو امام راحل شدند

قدیری ابیانه در خصوص شرایط آن زمان اظهار داشت: آزادی هم تا دلتان بخواهد بود، اینکه مردم پیرو امام راحل شدند به خاطر اسلام بود، البته با اسلام هم اقتصاد اصلاح می‌گردد و هم عدالت می‌آید.

وی در رابطه با دلیل انقلاب ایران گفت: فقر بود، اما مردم به خاطر شکم جانشان را در دست نگرفتند‌ و این از مواردی است که تحلیل‌گران کمونیست نمی‌توانند تشخیص دهند که چه معنی دارد.

سفیر سابق ایران در استرالیا خاطرنشان کرد: تظاهرات‌هایی که در دنیا می‌شود یک قشر خاص مثل کارگر، کشاورز‌، زن یا مرد هستند، مثل ما نیستند که ۲۲ بهمن همه اقشار از همه وضعیت به میدان بیایند.

قدیری ابیانه افزود: ما که نگفتیم در کشورهای دیگر انقلاب نشده، انقلاب اسلامی نشده و به همین دلیل در الجزایر بالای یک میلیون نفر کشته می‌شوند، ما هم اگر اسلامی عمل نمی کردیم باید میلیون‌ها کشته می‌دادیم.

نمی توان مذهبی بودن مردم را پای نظام شاهنشاهی گذاشت

این فعال سیاسی در پاسخ به گفته اعلمی عنوان کرد: اینکه گفتید شاه هم می‌رفت زیارت و مردم در دینشان آزاد بودند، شعائر اسلامی را شاه ایجاد نکرد، آنها مخالفت کردند و حتی حجاب را از سر زنان کشیدند و این روحاینت و مساجد بودند که اسلام را گسترش دادند و خیلی‌ از آنها شکنجه و شهید شدند.

وی ادامه داد: نمی‌توان مذهبی بودن مردم را پای نظام شاهنشاهی گذاشت، زورشان نرسید، اینکه بگوییم من معرفت دارم تو نداری، من می‌گویم این تحلیل‌های شما خیلی بی‌معرفتی است.

قدیری‌ابیانه گفت: اینکه می‌گویید اسلام حکومتی نباید باشد، یعنی مثل غرب، اگر پارلمان به هر چیزی رای داد کاری نداشته باشیم که با دین منطبق است یا خیر، این می‌شود نروژ که دو مرد هم می‌توانند با هم ازدواج کنند.

وی اظهار داشت: مردم ما حکومت دینی خواستند، «جمهوری اسلامی»، یعنی مردم انتخاب کنند و اسلامی هم باشد، امام حسین برای چه قیام کرد، حکومت دینی تشکیل دهد، پیامبر اکرم (ص) حکومت براساس دین تشکیل دادند.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: شما اصل حکومت دینی را نفی می‌کنید و می‌گویید شخصی باشد، این حرف‌ها را مردم ما قبول نداشته و ندارند.

سفیر اسبق ایران در استرالیا خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید همه کار کنیم، اگر حاکم امام علی (ع) باشد و مردم به وظیفه خود عمل نکنند به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم، کما اینکه نهج‌البلاغه مملو از این است که مردم و مسئولان به وظایف خود عمل نکردند.

وی گفت: ما شاهد تحریفاتی از زبان ایشان از قول حضرت امام بودیم، امام فرمودند کمونیست‌ها آزادند اگر توطئه نکنند.

 

مگر ایران ترکیه است که می گویید روحانیت کنار برود؟

قدیری‌ابیانه بیان داشت: می‌گویید روحانیت باید کنار برود، مگر این جا ترکیه است، حقوقی که اقلیت‌ها در ایران دارند هیچ جای دنیا ندارد، در آمریکا ۱۳ میلیون مسلمان است یک نماینده ندارند اگر می‌خواستیم مثل آنها عمل کنیم هیچ کدام از اقلیت در مجلس نماینده نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: مراکز مذهبی، بیمارستان، مدارس همه چیز دارند، یک یهودی می‌تواند در هر مدرسه‌ای ثبت‌نام کند و هیچ منعی ندارد.

قدیری‌ابیانه ادامه داد: امام نگفتند جمهوری دمکراتیک، گفتند مردم‌سالاری و مردم هم به جمهوری اسلامی رای دادند، اما چون اسلامی است کسانی که می‌خواهند در حکومت قرار گیرند باید مسلمان باشند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: ما نمی‌گوییم صهیونیست بیاید ایران مثل همان جا آدم بکشد، می‌گوییم بیاید به اینجا و آدم شود، والا الان هم ایرانیان یهودی بخواهند برگردند منعی برای آنها نیست، خوشحال هم می‌شویم که فلسطین را رها کنند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi