پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:34:54 - شنبه 11 آذر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در کرمان گشایش یافت
پنجاه و پنجمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور امروز(شنبه) با حضور جمعی از مسئولان ملی و استانی در محل دانشگاه شهید باهنر کرمان افتتاح شد.

به گزارش دانشجو آزاد: این نمایشگاه تا ۱۵ آذر در محل تالار افضل کرمانی دانشگاه شهید باهنر کرمان بر پاست و استادان دانشگاه های مختلف، دانشجویان و نخبگان از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۷ می توانند از آن بازدید کنند.

در پنجاه و پنجمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای، ضمن آشنایی کلی با توانمندی های حوزه صنعت هسته ای کشور، بخشی از دستاوردهای متنوع در بخش های پزشکی کشاورزی و زیست محیطی نیز به نمایش گذاشته شده است.

مسیر علوم هسته ای در سایر علوم هم پیگیری شود

نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در کرمان گشایش یافت

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: دانشگاه شهید باهنر از سال ۱۳۵۳ کار خود را با پذیرش دانشجو آغاز کرده است که هم اکنون حدود ۱۴ هزار دانشجو، ۶۰۰ عضو هیات علمی در آن فعالیت دارند و نزدیک به ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر از ابتدا از آن دانش آموخته شده اند.

حسین اکبری فرد تصریح کرد: بحث صنعت هسته ای نمادی از جهاد سراسر مقاومت ملت ایران است که فراز و نشیب های زیادی داشت و با تدابیر مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب توانستیم از نظریه مقاومت که پیروزی ملت ایران را به همراه خواهد داشت، پیروی کنیم.

وی اظهار داشت: استکبار و جهان غرب ما را از دستاوردها محروم کرده اند و حتی دانشمندان پر تلاش کشور را به شهادت می رسانند، اما امیدها زیادتر شده که از حرکت جهاد علمی در کشور حفاظت و مراقبت کنیم.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان خاطر نشان کرد: مسیری که در علوم هسته ای طی شده را می توان در سایر علوم مانند علوم پایه و انسانی هم داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه شهید باهنر عناصر ارتقای ساحت هسته ای کشور را در خود دارد تا برکاتی در حوزه های علمی داشته باشد.

آمادگی برای همکاری با سازمان انرژی اتمی

معاون آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز گفت: نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای در راستای امیدآفرینی در کشور برپا شده است و باید استفاده حداکثری از این فرصت را داشته باشیم.

قاسم محمدی نژاد بیان کرد: امروز صنعت هسته ای باعث اقتدار، عزت و افتخار کشور است؛ ایران اسلامی امروز در کنار چند قدرت برتر دنیا، از لحاظ علمی و توانایی تولید سوخت هسته ای پرچمدار است.

وی تاکید کرد: همه وظیفه داریم زمینه تبیین پیشرفت را در کشور فراهم کنیم و استان کرمان در حوزه صنعت هسته می تواند استان هدف باشد.

معاون آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه این استان در حوزه کشاورزی درگیر چالش های بزرگی در زمینه آفت های گیاهی است افزود: کشاورزی می تواند به میزان گسترده ای از دستاوردهای انرژی هسته ای بهره مند شود و امیدواریم تولیدات هسته ای را در جنوب کرمان نیز داشته باشیم.

وی تاکید کرد: دانشگاه باهنر آماده است در بحث ریزگردها، سلامت، پرتودهی هسته ای و سایر کاربردهای هسته ای با سازمان انرژی اتمی همکاری کند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز گفت: دشمن به صورت جدی توجه می کند که دستاوردهای هسته ای به چشم مردم نیاید و ناامیدی را در جامعه به‌ویژه جوانان القا کند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi