پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

2:41:11 - سه شنبه 1 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نشریه ای که به اسم احیای قانون قانون را نقض کرد
تشکل های دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان در پی قانون شکنی یک نشریه دانشجویی و انتشار تصاویر مربوط به رئیس دولت اصلاحات بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش “دانشجو آزاد” تشکل های دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان در پی قانون شکنی یک نشریه دانشجویی وابسته به جریان اصلاحات و انتشار تصاویر مربوط به رئیس دولت اصلاحات بیانیه ای به شرح ذیل صادر کردند:

 

باسمه تعالی

أُولَئِکَ الَّذِینَ یعْلَمُ ا… مَا فِی قُلُوبِهِمْ فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَعِظْهُمْ وَقُلْ لَهُمْ فِی أَنْفُسِهِمْ قَوْلًا بَلِیغًا

آنها کسانی هستند که خدا آنچه را در دل دارند، می‌داند. از آنان صرف نظر کن و آنها را اندرز ده، و با بیانی رسا، نتایج اعمالشان را به آنها گوشزد نما!

«النساء/۶۳»

در آستانه سالگرد یوم ا… و حماسه فتنه شکن ۹دی و در برهه ای که به انتخابات دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و مهلت تزریق خون تازه به رگ های ایران اسلامی نزدیک می شویم، شاهد تلاش و دست وپا زدن جریانی خاص که همواره به چیزی جز براندازی نظام اسلامی نیاندیشیده، و بدین منظور خود را در لباسی از حق پوشانده هستیم. جریانی که خود و پیاده نظامش روزی به دنبال نام امام(ره) در فکر تخطئه مرام امام(ره) است و روزی به دنبال اصلاح در فکر افساد. روزی به بهانه دفاع از مردم سالاری علیه آراء مردم کودتای مخملی به راه می اندازد و روزی به بهانه دفاع از قانون و احیاء قانون به قانون شکنی آشکار دست می زند. جریانی که حیاتش تنها در خلق بحران ها و هوچی گری است، و همواره سعی کرده با گل آلود کردن آب از آن ماهی تازه صید کند.

آری جریانی که به شدت خود مرکزگراست، و همه چیز حتی قانون را از دریچه ی نگاه بسته ی خود می بیند و اگر قانونی به نفعشان نباشد قطعا قانون بد و مبهم و گنگ و غلطی خواهد شد که باید اصلاح شود تا مطابق طبع و میل و در واقع نفع آنان گردد. شاهد مثال برای این امورشان فراوان است که حتی اندکی از آن هم در این موجز نمی‌گنجد، اما آنچه که حاضر است برای این مدعا نشریه ایست که در این ایام اقدام به انتشار آن شد. نشریه ای که به گفته خودشان تمامی مطالب آن توسط دانشجویان دانشگاه باهنر به رشته تحریر درآمده! اما حتی شهامت آن را نداشته اند که اسم یک نویسنده را هم پای یکی از مطلابشان درج کنند. گویا از فضای امنی که دولت اعتدال برایشان تدبیر کرده بسیار هراسناکند! بدین منظور جهت تذکر و هشدار نسبت به این اقدام و جریانات مشابه که چه بسا در آستانه انتخابات رخ خواهد داد نکاتی چند را به اطلاع عموم مخاطبان و دانشجویان گرامی می رسانیم، باشد که ان شاءا… مورد توجه و عنایت قرارگیرد، پیش ازآنکه دیرگردد:

۱٫بر هیچ کس(حتی خود صاحبان و متولیان نشریه خاطی) پوشیده نیست که اقدام به چاپ و نشر تصویر یکی از سردمداران کودتای مخملی در داخل، که در فتنه آمریکایی-اسرائیلی۸۸ نقش محوری برعهده داشته نه تنها مخالف با قانون(مطابق با حکم دادستان کل کشور) و نقض آشکارای آن است، بلکه به طور جدی نقض حریم اخلاقی و بخصوص اخلاق تشکیلاتی می باشد. چرا که اولا چاپ تصویر این فرد که خود مصداق بارز یاغی بر انقلاب و نظام اسلامی است و از سویی اقدام به فعالیت هایی چند نموده که بوی خیانت به کشور می دهد(از قبیل دیدار با ملک عبدا… ملعون و اخذ بودجه برای فعالیت های براندازانه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دهم، دیدار با جرج سروس، سرمایه دار صهیونیست و پدر انقلاب های رنگی در۱۴ سپتامبر ۲۰۰۶ که در عین تکذیب کردن خود رئیس اصلاحات با افشاگری سروس در مورد دیدارشان ماجرا برملا شد.) قطعا خلاف حس تعلق به کشور و نظام اسلامی که یک فضیلت اخلاقی محسوب می شود است. دوما اینکه یک جریان دانشجویی که هویت آن بر مبنای استقلال و عدالت خواهی تعریف می شود خودش را صرف یک چنین شخصیتی کند، مخالف با شئون فعالیت های اجتماعی و تشکیلاتی است. فلذا مطالبه جدی و مصرانه جریان دانشجویان انقلابی در کنار برخورد با تخلف این نشریه که اقدامی واجب و ضروری است، ارائه توضیحات و تذکراتی به ایشان پیرامون اصول فعالیت های جمعی و تشکیلاتی‌ست تا دیگر مرتکب چنین خطایی چه به عمد چه به سهو نگردند.

  1. اتفاقی که در چنین اقداماتی می افتد، در واقع یک پارادوکس و تناقض صریح و آشکار است. چگونه می توان پذیرفت که یک نشریه به دنبال احیای قانون و ترویج گفتمان قانون و از این رهگذر رفع بی عدالتی و تبعیض باشد، در حالیکه خود با صراحت به نقض قانون می پردازد؟! مگر می توان با بی قانونی منادی قانون بود؟! مگر می توان با بی عدالتی منادی عدالت شد؟! قطعا عقل سلیم نمی تواند جوابی مثبت به این سوال دهد. کسانی که به این امر مبادرت می کنند باید خوب بدانند که خود درگیر یک رفتار دیکتاتورمآبانه در درون خودشان هستند که شاید ازآن غافل باشند. مسئله ای که در افق این اقدامات می توان دید، زیرپا گذاردن اسلام و اصول اسلام انقلابی است. چراکه بسیاری از قوانین موجود ریشه در فقه اسلامی دارد و امروز که به اسم قانون علیه قانون می تازند، هیچ بعید نخواهد بود که فردا به اسم اسلام علیه اسلام بتازند. پس خوب باید متوجه بود که گام در چه مسیری نهاده شده است.
  2. اما در اینجا باید به این مسئله از زاویه دیگر هم نگریست و آن برخورد منفعلانه دستگاه های مربوطه در دانشگاه نسبت به اقدام این نشریه است. سوال این است که در شرایطی که حتی خود نشریه مذکور بطور تلویحی به قانون شکنی خود اذعان دارد، چطور دستگاه های نظارتی نسبت به نشر و توزیع آن بی تفاوتند؟ مگر چند نسخه از نشریات دانشجویی قبل از توزیع به مراجع مربطه جهت تایید ارائه نمی گردد؟ مگر وقتی که تخلف و قانون شکنی یک نشریه آشکار شد وظیفه حراست در ممانعت از انتشار آن نیست؟ پس چگونه است که باز هم با اطلاع از این امر اقدام لازم و درخور صورت نگرفت؟؟

۴٫در انتها لازم است بار دیگر بطور جدی اعلام کنیم که جریان دانشجویان و تشکل های انقلابی هوشیارانه نسبت به رصد تحرکات جریان ها چه در فضای کشور و چه در دانشگاه ها اقدام می کند و ان شاءا… اجازه نخواهد داد که پروژه و فتنه ی نفوذ آن هم در برهه ی حساس انتخابات امکان اجرا و عملی شدن یابد، و به شدت نسبت به خنثی سازی و مقابله با آن حساس است. هرچند که برای عده ای در کشور ناخوشایند باشد تا حدی که از حقد دندان بفشارند. ما با خون خود برای مجاهدت و پایداری در این راه عهد بسته ایم. باشد که ان شاءا… در این راه تا روز موعود و تحقق دولت جهانی منجی عالم بشریت(عج) ثابت قدم بمانیم.

 

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنرکرمان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنرکرمان

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi