پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

0:14:22 - یکشنبه 26 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نشریات دانشجویی می‌توانند دانشجویان تحلیل‌گر تربیت کنند
مدیر مسئول یک نشریه دانشجویی گفت: فعالیت در نشریات دانشجویی تمرین تحلیل‌گری اخبار و قدرت تشخیص اخبار صحیح از اطلاعات مغرضانه است.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا؛ فائزه عباسلو، با بیان این مطلب اظهار کرد: حضور دانشجویان با سلیقه‌های مختلف در دانشگاه باعث می‌شود تا این قشر جوان و نخبه در مسیرهای مورد علاقه خود فعالیت کنند که عضویت در تشکل‌های سیاسی یکی از مسیرهای مورد انتخاب برخی از دانشجویان است.

وی افزود: رسالت یک تشکل موفق انتقال چارچوب تفکرات و فعالیت خود به دانشجویان است که انتشار نشریه و انعکاس این چارچوب فکری در قالب نوشتار، برای قرار گرفتن در معرض دید عموم دانشجویان است.

عباسلو تصریح کرد: نشریات دانشجویی می‌توانند دانشجویان را تحلیل‌گر تربیت کرده و آن‌ها را در مسیری قرار دهند که هر خبری را بلافاصله با دیدن یا شنیدن باور نکنند و به دنبال پیش‌زمینه‌ها و یا اهداف نشر آن خبر بروند.

مدیر مسئول نشریه «رو به صبح» که یکی از نشریات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشگاه زنجان است، گفت: نشریات دانشجویی علاوه بر انتشار اخبار دانشگاه، زمینه مشارکت فعال دانشجویان را برای تحلیل اخبار بیرون از دانشگاه فراهم کرده و می‌تواند افکار واقع‌بین و تحلیل‌گر برای آینده جامعه تربیت کنند.

عباسلو تصریح کرد: دانشجویان به عنوان قشر اثرگذار در امور جامعه باید توجه داشته باشند برای کسب اطلاعات مورد نیاز خود رسانه‌های معتمد را انتخاب کرده و اخباری که بدون هدف‌گیری مشخص و یا درج اخبار مغرضانه هستند را مورد پیگری قرار ندهند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi