پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:43:39 - چهارشنبه 29 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نخستین سری مسابقات تجاری سازی فناوری در استارتاپ های حوزه آی.تی برگزار می شود
نخستین سری از مسابقات تجاری سازی فناوری در استارتاپ های حوزه فناوری اطلاعات برگزار می شود.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا؛ پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در روزهای سوم تا پنجم اسفند ماه سال جاری نخستین سری از مسابقات تجاری سازی فناوری در استارتاپ با عنوان «تی استارتاپ» را با هدف کمک به معرفی ایده های نو و شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات برگزار می کند.

«علیرضا اصلانی» دبیر علمی این مسابقات سه شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف برگزاری این استارتاپ گفت: توجه به شرکت های دانش بنیان یکی از اساسی ترین راه های کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است و در همین راستا تصمیم گرفته شد سلسله مسابقاتی در حوزه های مختلف برای کمک به استارتاپ ها در مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شود.

وی ادامه داد: نخستین سری از این مسابقات با عنوان « تی استارتاپ» در حوزه فناوری و پرداخت های الکترونیکی از سوم تا پنجم اسفند ماه برگزار می شودو در آن از میان سه هزار و ۵۰۰ طرحی که به دبیرخانه همایش ارسال شده، ۱۱۰ طرح مدون پذیرفته شده است و در روز برگزاری کارگاه، ۱۲ طرح ارایه خواهد شد.

«سید محمد مدنی»، نماینده شرکت های دانش بنیان صنعتی نیز گفت: یکی از بزرگترین مشکلات ما در مسیر تولید ثروت پاک در کشور، کم تجربگی صاحبان ایده و شرکت های نوپا در تجاری سازی محصولات و خدمات است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۷ شرکت دانش بنیان صنعتی در کشور فعالیت می کنند که حداقل ۴ شرکت از این تعداد زمینه فعالیتشان، فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

مدنی با اشاره به نقشی که برگزاری مسابقاتی از این دست می تواند در تقویت و شناختن استارتاپ ها در کشور داشته باشد، گفت: با کمک پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شرکت های دانش بنیان صنعتی این امدگی را دارند تا در زمینه انتقال تجربه، سرمایه گذاری و تقسیم فرصت های تجاری به شرکت های نوپا پاری برسانند.

وی افزود: استارتاپ یک اتفاق مقطعی است اما طبق برنامه ریزی های بعمل آمده کلینیک مشاوره به شرکت های نوپا، در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تاسیس می شود تا به صورت مستمر، مشاوره های لازم را به این شرکت ها و صاحبان ایده ارایه کند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi