پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

1:59:47 - پنجشنبه 26 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نبود پزشک و امکانات بهداشتی جان سکنه روستای کشیت را می گیرد
مددی زاده دانشجوی داوطلب خدمت رسانی به مناطق محروم استان کرمان گفت:نبود پزشک و امکانات بهداشتی جان سکنه روستای کشیت را می گیرد.

مهسا مددی زاده در رابطه با فعالیت های دانشجویان دختر در قالب اردوهای جهادی در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” گفت: لطف خداوند شامل حال ما شد تا با حضور در مناطق محروم روستای کشیت از توابع شهرستان گلباف تا حد توان به مردم خدماتی ارائه دهیم.

دانشجوی دانشگاه آزاد کرمان در خصوص شرایط روستای کشیت اظهار داشت: بچه های این منطقه بسیار با استعداد هستند اما مشکلات مالی و محرومیت مانع از پیشرفت آنها می شود.

وی ادامه داد: شاید بزرگترین مشکل مردم روستای کشیت نبود پزشک و خدمات درمانی باشد به طوریکه خانمها برای زایمان مجبورند تا گلباف بروند و همین طی مسافت در برخی موارد منجر به فوت مادر و فرزند می شود.

مددی زاده تصریح کرد: کم اطلاعی مردم از اقدامات اولیه در مواجه با بیماری منجر به آسیب های جدی و در مواردی فوت می شود که در این زمینه آموزش هایی به افراد داده شد؛ همچنین قند خون و فشارخون سکنه را اندازه گیری کردیم که اکثر افراد به دلیل آب شور روستا مشکل بالا بودن فشار خون داشتند.

دانشجوی دانشگاه آزاد کرمان با اشاره فعالیت های فرهنگی دانشجویان در اردوهای جهادی عنوان کرد: آموزش نهج البلاغه، احکام، مهدویت و مبانی ولایت فقیه همچنین برگزاری جشن عبادت و آموزش باید و نبایدها در سن تکلیف از جمله آموزشهایی بود که در جهت ارتقای فرهنگی مردم روستا انجام دادیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی سعی کردیم به خانمهای روستا کارهایی از قبیل خیاطی، قیطون دوزی و شبه قالی آموزش دهیم تا علاوه بر جنبه سرگرمی به اقتصاد خانوارها نیز کمک شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi