پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:45:55 - سه شنبه 16 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
میزان قاچاق کالای سالانه از کل فروش نفت خام ما بیشتر است/ اقتصاد مریض نفتی با اقتصاد مقاومتی حل می شود نه توافق با ۵+۱
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: میزان قاچاق کالای سالانه از کل فروش نفت خام ما بیشتر است.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ محمدرضا پورابراهیمی عصر دیروز در نشست خبری با اشاره به مشکل قاچاق کالا در کشور گفت: عدم اجرای کامل قانون مبارزه با قاچاق کالا در دولت جای گلایه دارد بطوریکه ۵۰ درصد از مواد این قانون هنوز عملیاتی نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما سالانه ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق داریم که معادل ۷۵ هزار میلیارد تومان بوده و از کل فروش نفت خام ما بیشتر می شود.

وی در رابطه با تاثیر تحریمها در اقتصاد کشور عنوان کرد: تحریمها هم اثر دارد ولی نباید هر ناکارآمدی را به گردن تحریمها انداخت، عده ای در کشور عادتشان شده است هر نقص و کمبود و مشکلی را به مذاکرات گره بزنند؛ بخشی از مشکلات ما بخاطر تحریمهاست یعنی حدود ۲۰ تا ۲۵ از آن.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته ای تصریح کرد: در مذاکرات ما یکسری محدودیت ها را می پذیریم و پوئن هایی را در مقابل می گیریم که البته گرفتن پوئن ها فقط در زمینه اقتصادی است و موضوعات دیگر از جمله حقوق بشر، امنیتی، مسائل منطقه و … را شامل نمی شود.

پورابراهیمی در خصوص رفع تحریمها اذعان کرد: آمریکاییها توافق می کنند فروش نفت خام ما به ۲٫۳ میلیون بشکه برسد، تحریمهای بانک مرکزی برداشته شود، حمل و نقل و کشتیرانی قطعات هواپیما و پوشش بیمه ای از لیست تحریمها خارج می شود.

وی افزود: اگر غربیها به تعهدات خود پایبند باشند و به آنچه که گفته اند عمل کنند ما به سال ۹۰ می رسیم که هیچکدام از این تحریمها نبود، آیا در سال ۹۰ ما هیچ مشکلی نداشتیم؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: قبل از تحمیل تحریمها در سال ۹۰ هم ما مشکلات عدیده ای داشتیم، در آن زمان ضریب بهره وری و اشتغال بالا نبود و تورم نرخ خوبی نداشتیم مشکل ما اقتصاد مریض نفتی است که در صورت توافق نهایی با ۵+۱ و برداشتن تحریمها نیز بدون اینکه اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم مشکلاتمان حل نخواهد شد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi