پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:38:44 - دوشنبه 3 بهمن 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
میتسوبیشی از محصول نانویی ال‌جی در سپر‌های خودرو استفاده می‌کند
محصول Lucon TX ۵۰۰۷ شرکت الجی‌کم (LG Chem) توسط میتسوبیشی در گلگیر‌های جلوی چندین مدل از خودرو‌های این شرکت استفاده می‌شود. این محصول نوعی کامپوزیت حاوی نانولوله‌های کربنی است.

به گزارش دانشجو آزاد:  محصول Lucon TX ۵۰۰۷ شرکت الجی‌کم (LG Chem) توسط میتسوبیشی در گلگیر‌های جلوی چندین مدل از خودرو‌های این شرکت استفاده می‌شود. این محصول نوعی کامپوزیت حاوی نانولوله‌های کربنی است.

الجی‌کم شروع به تهیه ترکیبات پلاستیکی مهندسی شده حاوی نانولوله‌های کربنی (CNT) برای استفاده در گلگیر‌های جلوی خودرو‌های RVR، Delica D: ۵ و Outlander شرکت میتسوبیشی ژاپن کرده است. به لطف هدایت الکتریکی ایجاد شده توسط نانولوله‌های کربنی در پلی فنیلن اتر (MPPE) و کامپوزیت پلی‌آمید (PA ۶۶)، گلگیر‌های تولید شده از کامپوزیت لوسون TX ۵۰۰۷ را می‌توان با روکش پودری پوشش‌دهی کرد.

گلگیر جلو در کنار وسیله نقلیه قرار دارد و نه تنها به‌عنوان یک عامل اصلی در طراحی بیرونی عمل می‌کند بلکه از چرخ‌ها در برابر عوامل مختلف جاده‌ای نیز محافظت می‌کند. در نتیجه، گلگیر باید از نظر مکانیکی قوی باشد در حالی که کیفیت بیرونی آن باید به گونه‌ای باشد که از نظر طراحی با بقیه بدنه خودرو یکپارچگی داشته باشد.

طبق گزارش‌ها Lucon TX ۵۰۰۷ دارای هدایت الکتریکی عالی و خصوصیات مکانیکی جالب توجهی است. علاوه بر این، مقاومت در برابر حرارت برجسته آن باعث می‌شود که برای فرآیند نقاشی درون خط تولید الکترواستاتیک مورد استفاده خودروسازان که در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد و بالاتر کار می‌کنند، مناسب باشد. در عین حال، این کامپوزیت به لطف ضریب کم انبساط حرارتی خطی (CLTE) ثبات ابعادی دارد.

به‌طور کلی، استفاده از پلاستیک به جای فولاد/آلومینیوم به وزن خودرو سبک کمک می‌کند. هنگامی‌که از گلگیر پلاستیکی استفاده می‌شود، وزن وسیله نقلیه در حدود ۴ کیلوگرم کاهش می‌یابد که باعث افزایش راندمان سوخت می‌شود.

علاوه بر Lucon TX ۵۰۰۷، الجی‌کم سبد گسترده‌ای از ترکیبات را ارائه می‌دهد که می‌تواند برای قطعات بیرونی بزرگ خودرو که تحت فرآیند پوشش پودر قرار می‌گیرند، استفاده شود. این نانوکامپوزیت را می‌توان برای پاسخگویی به نیاز‌های متنوع تأمین کنندگان خودرو برای گلگیرها، پانل‌های سپر، هود، درب، دریچه سوخت و آینه‌های جانبی سفارشی‌سازی کرد.

الجی‌کم از CNT استفاده می‌کند، پرکننده‌ای که هدایت عالی را حتی در بار‌های کم، در پلاستیک‌های مهندسی شده خود برای پشتیبانی از نیاز‌های متنوع مشتریان ارائه می‌دهد. از آنجا که این ماده می‌تواند طیف وسیع‌تری از هدایت الکتریکی را در مقایسه با سایر پرکننده‌های کربن مانند فیبر کربن سیاه و کربن پوشش دهد، یک محلول بهینه برای پوشش پودر محسوب می‌شود. الجی‌کم در حال حاضر ظرفیت خود را برای CNT گسترش می‌دهد، انتظار می‌رود کارخانه چهارم این شرکت در سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی شود، که عرضه قابل اعتماد محصولات با کیفیت بالا برای پوشش پودری را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi