پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

0:40:11 - پنجشنبه 26 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معرفی برگزیدگان جشنواره ملی دانشگاهی پوشاک ایرانی اسلامی
– نخستین جشنواره ملی دانشگاهی پوشاک و پوشش ایرانی- اسلامی برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از مهر: برگزیدگان این جشنواره که در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری معرفی شدند به شرح زیر است:

** عکاسی پوشاک
نسترن نعمتی، ساناز حصاری و سحر قنادی به ترتیب رتبه های اول تا سوم رشته عکاسی پوشاک را به خود اختصاص دادند.
الهه شایان نیز در این رشته شایسته تقدیر شناخته شد.

** طراحی لباس
در این رشته فریبا یوسف پور به عنوان نفر اول برگزیده شد و زینب احمدی مقدم و خدیجه صادقی به ترتیب دوم و سوم شدند.

** چاپ پارچه
منیره فدائی، ارمغان منشی و آتنه فتحی به ترتیب رتبه های نخست تا سوم رشته چاپ پارچه را به خود اختصاص دادند.

** طراحی، دوخت و تولید پوشاک
برگزیده رتبه نخست رشته طراحی، دوخت و تولید پوشاک مریم قشونی است و نگین احسانی رتبه دوم این رشته را به خود اختصاص داد. مانادانا حاجی محمدی و زینب رسولی به طور مشترک برگزیدگان سوم این رشته شناخته شدند و سمیه منتظری، مریم السادات رضوی، کوثر توسلی و سهیلا علامی شایسته تقدیر شدند.

** بافت پارچه
هیات داوران برای این رشته نفرات اول و دوم را در نظر نگرفتند و مشترکا سه نفر شامل فریده عبادی، هما امینی سرخ آبادی و سهیلا قربانی را به عنوان برگزیدگان رتبه سوم معرفی کردند.
در همین رشته نرجس ساغریچی، آیناز شفیعی و ناهید حدادی نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

** دوخت سنتی
مرجان رشاد کوچ اصفهانی، حانیه شمعی و سمیه عزیمیان به ترتیب به عنوان برگزیدگان اول تا سوم رشته دوخت سنتی معرفی شدند. آیناز شفیعی نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

** مسابقه طراحی حضوری
در بخش مسابقه طراحی حضوری الهام قاسم زاده، مریم رضوی و م‍ژده سادات سیدجعفر به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند؛ نیلوفر شاهی، نگین احسانی و ساغر شیرحان به عنوان نفرات شایسته تقدیر معرفی شدند.

** علمی
گلناز کشاورز، شهره جوادی و حسین یاوری به طور مشترک مقاله «زیبایی شناسی سوزن دوزی بلوچ» را نوشتند و هر سه شایسته تقدیر شناخته شدند.
نخستین جشنواره ملی دانشگاهی پوشاک و پوشش ایرانی- اسلامی با همکاری بنیاد ملی مد و لباس ایرانی- اسلامی، پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری، دانشگاه آزاد اسلامی (واحد تهران جنوب) در دو بخش علمی و هنری ۲۴ و ۲۵ آذرماه برگزار شد.
شناسایی تاریخ تحولات پوشش، کاربرد آن، زمینه های ظهور انواع گوناگون و همچنین راهکارهای تولید و ارائه الگوها و گونه های متناسب با شرایط اقلیمی، فرهنگی و ساختار فکری جامعه امروز مسوولان دانشکده هنر و معماری را بر آن داشت تا براساس رسالت علمی و هنری این جشنواره را برپا کنند.
جشنواره یاد شده سه هدف اصلی را دنبال می کرد که عبارتند از: معرفی الگوهای پوشش ایرانی- اسلامی، ترغیب هنرمندان فعال در عرصه پوشاک و پوشش برای تولید خلاقانه، ایجاد فضایی مناسب برای آشنایی و همکاری فعالان عرصه های مختلف صنعت پوشاک و لباس.
این جشنواره با انتخاب آثار برگزیدگان از سوی ۱۹ داور و دبیری فریده شاهسوارانی (دکترای طراحی لباس) امروز در پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری به کار خود پایان داد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi